عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه مشترک کمیته جعل اسناد و مدارک و کمیسیون نظارت و کنترل تخلفات اینترنتی برگزار شد


جلسه مشترک کمیته جعل اسناد و مدارک و کمیسیون نظارت و کنترل تخلفات اینترنتی برگزار شد

جلسه مشترک کمیته جعل اسناد و مدارک و کمیسیون نظارت و کنترل تخلفات اینترنتی برگزار شد 
اولین جلسه کمیته جعل اسناد و مدارک و کمیسیون نظارت و کنترل تخلفات اینترنتی شهرستان با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان برگزار شد.
"سید محسن کاظمی" معاون سیاسی اجتماعی فرماندار با اشاره به مصوبات جلسه قبل و تاکید مجدد بر جدیت اعضاء در پیگیری مصوبات گفت :بخش عمده ای از تخلفات صورت گرفته در حوزه  فضای مجازی به ناآگاهی و یا سهل انگاری افراد جامعه مربوط می شود و از جمله وظایف دستگاه های مرتبط بویژه رسانه های دیداری و شنیداری تمرکز بیشتر بر امر آموزش و افزایش تولید برنامه های  محتوایی می باشد .
وی ضمن تشکر از زحمات پلیس فتا استان به جهت برگزاری کارگاههای مختلف آموزشی در ادارات شهرستان به طرح تهیه شده توسط پلیس فتا با عنوان طرح مشارکت در پیشگیری اجتماعی از آسیبها و جرائم فضای مجازی اشاره کرد و گفت : طرح مذکور که در آن برای 25 دستگاه استانی وظایفی تعیین  گردیده از سوی فرمانداری برای ادارات متناظر شهرستانی نیز ارسال شد و گزارش اقدامات در چارچوب این طرح درخواست شده است که تاکنون تعدادی از ادارات عملکرد شش ماهه ابتدای سال 96 در حوزه پیشگیری از آسیبهای فضای مجازی را به فرمانداری ارسال نموده اند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداردر ادامه به رعایت الزامات در احراز هویت افراد و درخواست اصل مدارک هویتی برای ارائه خدمات بویژه در ادارات مرتبط با اسناد مالکیت و نیز بانکها و موسسات مالی اشاره کرد و افزود : همه نگرانی هایی که در حوزه جعل وجود دارد و منتهی به بروز جرم و درگیر شدن افراد جامعه و نهاد های امنیتی ، انتظامی و قضایی میگردد ناشی از کوتاهی ، سهل انگاری و عدم دقت کافی در مردم و گاها کارکنان ادارات می باشد و در گزارشاتی که از ناحیه پلیس آگاهی ارائه می شود این موضوع به روشنی مشهود است .
کاظمی افزود : دستگاههای تخصصی در این حوزه از جمله اداره ثبت اسناد و املاک و همچنین پلیس آگاهی میبایست علاوه بر اقدامات سلبی به اقدامات ایجابی که مهمترین آن توسعه آموزشهای مردمی است بیشتر بپردازند و بحمدالله پلیس آگاهی اطلاع رسانی های به موقع به جامعه در خصوص شگردهای کلاهبرداری در اسناد هویتی و جعل اسناد شبکه ای را در دستور کار دارد .
 وی کمیسیون جعل اسناد شهرستان که متناظر با کمیسیون استان تشکیل می گردد  را ظرفیت مناسبی خواند تا بین دستگاههای متولی هماهنگی بیشتری در مبارزه با موضوع جعل صورت پذیرد و از سوی دیگر راهکارهای مناسبتری در کاهش و رفع مشکلات پیشنهاد گردد .
وی از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان خواست تا نسبت به نظارت بیشتر بر عملکرد سردفترداران و برگزاری کارگاههای آموزشی در راستای پیشگیری از اقسام جعل و نیز بکارگیری پرسنل متعهد و متخصص در دفتر خانه ها  اقدام نمایند .
 شایان ذکر است در این جلسه "سرگرد روشنی "جانشین پلیس فتا استان طی گزارشی برداشت غیر مجاز از حسابهای بانکی افراد را در شش ماهه نخست سال 16 درصد کل جرائم اعلام نمود که این میزان نسبت به سال گذشته از 5/12 درصد رشد برخوردار بوده است .
 همچنین کلاهبرداری رایانه ای 17 درصد جرائم و عمده جرائم نیز که شامل جرائم علیه افراد اعم از انتشار تصاویر خصوصی ، نشر محتوای کذب ، هتک هیثیت و ... که 61 درصد میزان جرائم شش ماهه ابتدای 96 را به خود اختصاص داده و 53 درصد نیز نسبت به دوره مشابه رشد داشته است .
وی رشد مجموع میزان جرائم را در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته را 37 درصد اعلام نمود .

جلسه مشترک کمیته جعل اسناد و مدارک و کمیسیون نظارت و کنترل تخلفات اینترنتی برگزار شد

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 906
  • کد خبر : 37968