عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کشاورزان گلستانی از آتش زدن سفال گندم حواشی جنگل خودداری کنند

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

کشاورزان گلستانی از آتش زدن سفال گندم حواشی جنگل خودداری کنند

کشاورزان گلستانی از آتش زدن سفال گندم حواشی جنگل خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: کشاورزان گلستانی از آتش زدن سفال گندم در زمین‎هایی که در حواشی جنگل قرار گرفته، خودداری کنند.

صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‎وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: با وجود توصیه‎ها و تاکیدات بسیاری که شده، هنوز برخی از کشاورزان در نقاط پرخطر به شعله‎ور کردن سفال گندم می کنند که این موضوع به هیچ‎وجه قابل قبول نیست.

با اشاره به حریق در جنگل‎های توشن شهرستان گرگان بیان کرد:  با وجود توصیه‎های انجام شده، سهل‎انگاری برخی از کشاورزان در حواشی جنگل، موجب حوادثی چون حریق گندم‎زار و جنگل‎های توشن شده است.

مقدم خاطرنشان کرد: کشاورزانی که زمین‎های حاشیه جنگل دارند باید پاسخگوی بی‎توجهی به توصیه‎های مسئولان باشند.

وی تاکید کرد: این بی‎توجهی و سهل‎انگاری می‎تواند پیامد قضایی داشته باشد، چرا که موجب هدررفت و اتلاف  منابع ملی و امکانات استان می‎شود.

*آتش زدن سفال گندم در حواشی جنگل تخلف است

دبیر شورای هماهنگی مدیرت بحران استان گلستان همچنین با تشکر از تمامی دستگاه‎های متولی در موضوع اطفای حریق خاطرنشان کرد: در حریق اخیر و دیگر حریق‎های استان نمی‎توان از نقش آتش‎نشانی، منابع طبیعی و هلال احمر غافل شد، که با حضور به موقع خود  مانع از گسترش حریق به دیگر گندم‎زارها و عرصه‎های جنگلی شدند.

مقئدم ابرار امیدواری کرد: با توجه به افزایش دما، کشاورزان گلستانی باید همچنان به موضوع پایش مزارع گندم خود در هنگام برداشت حساس بوده و به توصیه‎های ایمنی توجه کنند


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 752
  • کد خبر : 9972