عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایده ها و دغدغه های جوانان دهه هفتادی برای اعتلای فرهنگ و هنر در استان گلستان

با برنامه ریزی حوزه مشاوران جوان استانداری انجام شد:

ایده ها و دغدغه های جوانان دهه هفتادی برای اعتلای فرهنگ و هنر در استان گلستان

ایده ها و دغدغه های جوانان دهه هفتادی برای اعتلای فرهنگ و هنر در استان گلستان

جوانان دهه هفتادی استان گلستان، با برنامه ریزی حوزه مشاوران جوان استانداری در نشستی که با حضور فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد، راهکارها، ایده ها و دغدغه های خود برای اعتلای فرهنگ و هنر در استان را بیان کردند.

در ابتدای جلسه، مشاور استاندار و رئیس حوزه مشاوران جوان استان، با اشاره به تشکیل کمیته دهه هفتادی ها در مجموعه مذکور گفت:  این جوانان در آینده بسیار نزدیک سکاندار جامعه ما خواهند بود. لذا ضروری دانستیم هم مدیران را با دغدغه های این نسل آشنا کنیم و هم آنکه زمینه اطلاع بیش از پیش این جوانان با مسایل روز و نیز توانمندسازی آنان را فراهم کنیم، لذا تا در هر جلسه با حضور مسئولان ذیربط و جوانان، یکی از موضوعات مهم جامعه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم.

علی نصیبی افزود: فرهنگ و هنر دامنه بسیار گسترده ای دارد و بخش های مختلفی همچون فرهنگ عمومی، سینما و تئاتر، شعر و داستان، رسانه ها اعم از مکتوب و مجازی، موسیقی، کتاب، هنر اعم از خوشنویسی و نقاشی و ....، نویسندگان و هنرمندان، و ... را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وجوه تمایز دولت ها با یکدیگر، نوع نگاه آنان به بحث فرهنگ و هنر است و بخشی از مطالبات مردمی که آن دولت را انتخاب کرده اند به وزارت فرهنگ و ارشاد باز می گردد و از آن سو بسیاری از حساسیت های جناح ها و رقبا نیز به این بخش باز می گردد.

مشاور جوان استاندار گلستان گفت: هر چند که مشکلات مالی به وجود آمده برای دولت طی ماه ها و سال های گذشته، بر بخش فرهنگ و هنر کشور نیز تاثیر بسیاری گذاشته و شاید تا حدودی به اصطلاح دست وزارتخانه و اداره کل را برای اجرای برنامه هایی که مدنظر می باشد بسته است لیکن اعتقاد داریم نمی توان همه مسایل را به پول و اعتبار گره زد، می توان با استفاده از ایده های نو و راهکارهای گوناگون در جهت بهره حداکثری از ظرفیت های حداقلی اقدام کرد.

علی نصیبی گفت: ما خارج از شعار و تعارف، معتقدیم فرهنگ و هنر لازمه اعتلای هر جامعه و حرکت آن به سوی کمال است. جامعه ای که به فرهنگ و هنر خود توجه کافی را داشته باشد، می تواند از بسیاری از ناهنجاری ها دور باشد

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست خطاب به وی گفت: با توجه به آنکه بخش اعظمی از مخاطبان شما در حوزه های مختلف را جوانان تشکیل می دهند، می دانیم که دغدغه های جوانان در بحث فرهنگ و هنر برای جنابعالی و همکارانتان بسیار مهم است و امیدواریم ایده های کاربردی آنان اجرایی شده و به دغدغه های آنان توجه شود.

در ادامه نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ضمن استقبال از ایده سازماندهی جوانان دهه هفتادی در استان، بر اهمیت آن مجموعه به مشارکت فکری جوانان در حوزه فرهنگ و هنر تاکیدکرد.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه بخش عمده مطالبات شما جوانان ذهن من را هم به خود مشغول کرده است، گفت: من به پویایی نسل دهه هفتاد و هشتاد بسیار امیدوارهستم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: وقتی گذشته های خودم را با وضعیت فعلی شما مقایسه می کنم خیلی متفاوت است. شما نسل تکنولوژی هستید و ما نسل طبیعت بودیم.

حجت الاسلام فضیلت گفت: چیزی به اسم بازی های یارانه ای به ذهن ما در آن دوران نمی رسید و بازی های ما هم از جنس طبیعی بود. بسیاری از این امکانات فعلی در دسترس ما نبود و ما در شرایطی به سمت تکنولوژی رفتیم که آمادگی نداشتیم و زیر تکنولوژی ماندیم.

وی درک متقابل بین مدیرمجموعه و فعالان عرصه فرهنگ و هنر و آموزش محور شدن فعالیت های فرهنگی و هنری را از راه حل های موجود در دوران گذر از سنت به مدرنیته عنوان کرد.

حجت الاسلام فضیلت تصریح کرد: یکی از مشکلات پیش روی فعالیت های فرهنگی این مساله است که توانمندی و ظرفیت لازم در ارائه نسخه جایگزین برای جوانان وجود ندارد و در حال حاضر در حال تمرین و گذر هستیم.

وی تاکید کرد: وظیفه ما حمایت، هدایت و نظارت است و رویکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت حداکثری و نظارت حداقلی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپس در پاسخ به دغدغه های جوانان در حوزه موسیقی و فرهنگ عمومی و کتاب و رسانه ها و سینما و تئاتر و ...، توضیحات خود را ارائه کرد.

علی اصغر فضیلت دغدغه های جوانان را قابل توجه ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کردجلسات این چنینی با مجموعه مذکور و دیگر طیف های جوانان دوام داشته باشد.

در ادامه این نشست بیش از ۱۹ جوان دهه هفتادی به ارایه نکته نظرات و ایده های خود پرداختند.

رضا اسدی دانشجوی رشته عمران اظهار کرد: جوانان نمی دانند که با مسایل مختلف فرهنگی چگونه باید برخورد کنند و خوب است که در این خصوص اموزش هایی ببینند و به آن ها در خصوص مسایل مختلف فرهنگی و هنری و اجتماعی به صورت صحیح اطلاعات لازم داده شود.

وی ادامه داد: اگر این آموزش ها از دوران نوجوانی داده شود قطعا آن ها می دانند در دوره جوانی چگونه با مسایل برخورد کنند و با آگاهی وارد جوانی شوند.

مهرناز خسروی یکی دیگر از دهه هفتادی این جلسه گفت: اگر می خواهیم سرانه مطالعه کتاب افزایش پیدا کند نباید تنها به مسابقه های کتابخوانی که صرفا جنبه تئوریک دارد بسنده کنیم و باید از هنر در این زمینه استفاده کنیم. مثلا برگزاری مسابقه نمایش نامه نویسی در حوزه کتاب می تواند کمک بیشتری در خواندن کتاب های بیشتر به افراد شرکت کننده در مسابقه کند.

اسماعیل دلداده مهربان افزود: یکی از دغدغه های اساسی جوانان استان نبود فضای تفریحی، فرهنگی و اجتماعی متناسب در سطح استان به خصوص در شهرستان های استان است.

وی با بیان اینکه آنچه لایق جوانان استان است به خوبی دیده نمی شود، ادامه داد: انتظار داریم به مسایل نشاط جوانان در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیدگی شود.

دلداده مهربان از ساخت المان های مفاخر در سطح شهر و شهرستان های استان، اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان، برگزاری کنسرت ها و مراسم های شاد برای نشاط و پویایی جوانان، فعال سازی برنامه های تئاتر در استان، ساماندهی نشریات و رسانه های مجازی در استان، معرفی هنرمندان استان در قالب برنامه های عمومی و رسیدگی به سینماهای استان به عنوان دیگر مطالبات جوانان نام برد.

بهشاد حبیبیان هم از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواست تا جوانان و هنرمندان جوان را در این عرصه حمایت بیشتری کنند چرا که اگر برای جوانان این مسیر حرکت مشخص شود پتانسیل های بیشتری مشاهده خواهد شد.

احد عقیلی، نیکی شاهینی، امیرقاسمی، علی شهریاری، ایوب حسینی، محمد مهدوی و سید امین عقیلی از دیگر جوانانی بودند که در این نشست به بیان دغدغه های خود در حوزه فرهنگ و هنر پرداختند. 

مهساسادات میرحسینی، محمد قندهاری و مسعود خسروی اعضای شورای مرکزی کمیته دهه هفتاد نیز در این جلسه توضیحاتی در رابطه با اقدامات گذشته و برنامه های آتی کمیته مذکور ارائه کردند.

ایده ها و دغدغه های جوانان دهه هفتادی برای اعتلای فرهنگ و هنر در استان گلستان

 

ایده ها و دغدغه های جوانان دهه هفتادی برای اعتلای فرهنگ و هنر در استان گلستان

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1499
  • کد خبر : 11559