عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خاندان آل سعود باید پاسخگوی این جنایت هولناک باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

خاندان آل سعود باید پاسخگوی این جنایت هولناک باشد

خاندان آل سعود باید پاسخگوی این جنایت هولناک باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه خاندان آل سعود باید پاسخگوی این جنایت هولناک باشد گفت: امیدوارم دولنمردان سعودی سر عقل آمده باشند و پیکر جانباختگان فاجعه منا را هر چع سریعتر به کشور تحویل دهند.

"علی اصغر طهماسبی" در گفتگویی با بخش خبر سیمای گلستان، اظهار کرد: امسال 13 کاروان شامل 1800 نفر از استان گلستان به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام شدند که اولین کاروان حجاج استان در تاریخ 3 شهریور از فرودگاه گرگان به عربستان عزیمت نمودند.

وی ادامه داد: بازگشت حجاج به استان هم از 6 مهر آغاز شد و تا کنون 6 کاروان از حجاج به استان بازگشته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: ما در استان گلستان به محض اینکه از فاجعه منا مطلع شدیم، ستاد پیگیری ویژه ای به دستور دکتر صادقلو استاندار گلستان تشکیل دادیم و ضمن برگزاری چندین جلسه، به همراه مسئولان عالی رتبه استان جهت دلجویی، به منزل جانباختگان این فاجعه رفتیم و با خانواده های داغدار این عزیزان دیدار کردیم.

طهماسبی یادآور شد: تنها درخواستی که خانواده های محترم حجاج جان باخته فاجعه منا از مسئولان داشتند، تحویل اجساد جانباختگان و تعیین تکلیف مفقودین این فاجعه بود که متأسفانه دولت عربستان سعودی تا این لحظه از همکاری با کشورهای آسیب دیده از این موضوع، سر باز زده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام دست اندرکاران از رئیس جمهور محترم، معاونین، وزارت امور خارجه، وزارت کشور و بهداشت، همه پیگیر وضعیت انتقال پیکر جانباختگان فاجعه منا هستند و امیدواریم با سر عقل آمدن مسئولان سعودی هرچه زودتر این مهم میسر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه گفت: متأسفانه بیشتری تعداد جانباختگان بعد از استان خراسان رضوی متعلق به استان گلستان است.

وی افزود: ظهر چهارشنبه بازگشت کاروان کلته از گنبدکاووس را داشتیم که بیشترین تعداد جان باخته و مفقودی از این کاوران بود.

طهماسبی اظهار کرد: ما برای استقبال و دلجویی از کاروانهای حجاج در فرودگاه گرگان حاضر می شویم و شاهد هستیم که حجاج، اندوهگین و با چه روحیه پایینی وارد کشور و استان گلستان می شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد جانباختگان از برادران و خواهران اهل سنت استان هستند، افزود: به محض ورود جانباختگان به استان ما تمامی تدابیر لازم را انجام داده ایم و به همین منظور تشیع پیکر متمرکزی در گرگان از بهداری سپاه نینوا تا چهارراه شدا(جنب امام زاده عبدالله) خواهیم داشت و پس از آن پیکرهای این عزیزان به شهرهای گنبدکاووس، بندرترکمن و گمیشان، جهت تشیع و خاکسپاری فرستاده خواهد شد.   

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تدفین جانباختگان فاجعه منا را در گلزارهای شهدا بلامانع اعلام نموده اند، گفت: در صورت آمادگی و موافقت خانواده های جانباختگان ما این امکان را داریم تا پیکرهای این عزیزان را در گلزارهای شهدای استان تدفین کنیم اما در هر صورت خانواده های جانباختگان صاحب اختیار و انتخاب مکان تدفین عزیزان خود هستند.

طهماسبی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی علمای شیعه و اهل سنت استان خواستار پیگیری و طرح موضوع در محافل بین المللی هستند و خاندان سفّاک آل سعود باید پاسخگوی این جنایت خود باشد.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .