عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست تخصصی« توسعه گلستان بر پایه ایده های جوانان» برگزار می شود

مشاور جوان استاندار:

نشست تخصصی« توسعه گلستان بر پایه ایده های جوانان» برگزار می شود

مشاور جوان استاندار گلستان از برگزاری نشست تخصصی توسعه استان گلستان بر پایه ایده های جوانان در محورهای مختلف در سال جاری خبر داد.

 علی نصیبی در نشست شبکه مشاوران جوان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: مشاوران جوان علی‌رغم برخی موانع با هدف ایجاد زمینه و بستر لازم برای بکارگیری ایده ها و راهکارهای تخصصی جوانان صاحبنظر در حل موضوعات مختلف اعم از توسعه مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کار خود را آغاز کرد. اما به واقع هدف پنهان ما که شاید اهمیت بیشتری دارد، توانمند سازی جوانان،  پرورش تدریجی مدیران فردا و آماده سازی جوانانی فعال، پویا و تاثیرگذار برای فردای استان، در پی این فرایند مشاوره است.

وی افزود: ما در واقع سه هدف تصمیم سازی، توانمندسازی و نیروسازی را دنبال کنیم. اولویت موضوعی مباحث ما، مسائل مرتبط با توسعه گلستان است و برای رسیدن به این اهداف طی ۱۴ ماه گذشته با حمایت دکتر صادقلو استاندار گلستان و سایر مدیران مرتبط، در فرمانداری های مختلف، ۶۵ اداره کل، سازمان و دانشگاه استانی، ۲۲۰ اداره و نهاد شهرستانی مجموعه مشاوران جوان را فعال کرده ایم که هریک از آنها نیز به نوبه خود در قالب اتاق های فکر، شوراها و کمیته ها و کارگروه های جوانان صاحبنظر را سازماندهی کرده اند و زمینه ارتباط بیش از پیش جوانان با دولت را به حد توان فراهم کرده اند.

علی نصیبی بیان کرد: این کار شاید دیر بازده باشد اما تاثیر گذار خواهد بود و یقین داریم در صورت استمرار و کمی حمایت بیشتر این جوانان که به حد توان در حال مهیا کردن فضا برای آنان و مشارکت دادن بیشتر آنان هستیم، در آینده نزدیک حرف های زیادی برای گفتن دارند.

مشاور استاندار گلستان تصریح کرد: موضوع توسعه استان در همه ابعاد آن باید دغدغه و اولویت همه مسئولان اعم از دانشگاهیان، چهره های مذهبی، جوانان و ... باشد چرا که استان قابلیت های گوناگونی دارد که باید در راستای بهره مناسب و اصولی از آن تلاش کنیم تا شاهد افزایش اشتغال، رفاه و آبادانی در سطح استان باشیم.

علی نصیبی با اشاره به این‌که نباید با کوبیدن بر طبل اختلافات سیاسی، فکری، اجتماعی، قومیتی، جغرافیایی و ... انسجام لازم را برای توسعه استان از بین ببریم، گفت: اختلاف دیدگاه به صورت طبیعی و منطقی موجب نشاط و پویایی جوامع است ولی اگر به عصبیت و تعصب برسد در روند توسعه اخلال ایجاد می کند لذا در عین اختلاف نظر ها بر روی مسائل کلیدی استان مانند توسعه باید اجماع داشته باشیم.

وی بیان کرد: در دولت گذشته با ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان بخشی از امور مربوط به جوانان به وزارت ورزش و جوانان واگذار شد و علیرغم تلاش های انجام شده در راستای پرداختن به مسائل جوانان اما به دلیل مسائل بودجه ای و حجم زیاد کار وزارت ورزش و جوانان نیاز به تشکیل وزارت جوانان و یا احیاء مجدد سازمان ملی جوانان در دولت تدبیر و امید را داریم.

مشاور جوان استاندار در بخشی دیگر از سخنانش، فعالان غیر دولتی در حوزه های مختلف و سازمان های مردم نهاد را سرمایه استان دانست و گفت: تاثیرگذاران امروز جامعه، رشد یافتگان در دیروز و پریروز جامعه بوده و لذا جهت پرورش نیروی انسانی توانمند باید توجه ویژه ای نیز به فعالان غیر دولتی و سمن ها داشته باشیم و با توجه به فضای مثبت اخیر، حرکت در راستای حمایت لازم، ایجاد بستر برای فعالیت آنها، آموزش و توانمند سازی آنان را جدی بگیریم.

در ادامه این جلسه برخی مشاورین حوزه جوانان استانداری به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص استان پرداختند که پیگیری مساله آشوراده و به نتیجه رسیدن آن، توسعه کیفی دانشگاه ها و استفاده از نیروی انسانی متخصص و جوان در امور مدیریت و تصمیم سازی استان و لزوم تربیت مدیران جوان برای آینده استان از جمله مباحث مطرح شده بود.

در این نشست یاسر کر مشاور جوان فرماندار ترکمن به نمایندگی از مشاوران جوان فرمانداری ها، عصمت جمالی نسب مشاور جوان مدیریت درمان تامین اجتماعی، به نمایندگی از مشاوران جوان ادارات و سازمان ها، مرجان هلاکو به نمایندگی از جوانان اقوام و محمد قندهاری به نمایندگی از جوانان دهه هفتادی به ارائه نکته نظرات خود پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1113
  • کد خبر : 14354