عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با جلوگیری ازقاچاق کالا سالانه می توان دو میلیون شغل ایجاد کرد

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور:

با جلوگیری ازقاچاق کالا سالانه می توان دو میلیون شغل ایجاد کرد

با جلوگیری ازقاچاق کالا سالانه می توان دو میلیون شغل ایجاد کرد

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، حجم کالای قاچاق در کشور اعم از واردات و صادرات در سال گذشته را 20 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با جلوگیری از قاچاق کالا و ارز می توان سالانه دو میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.

"حبیب الله حقیقی" روز چهارشنبه در گمرک مرزی اینچه برون و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ارزش کالاهای قاچاق در کشور در سال 92 به 25 میلیارد دلار بالغ می شد که این مقدار با پنج میلیارد دلار کاهش به 20 میلیارد دلار در سال گذشته رسید که با احتساب ایجاد 100 هزار شغل با هر یک میلیارد دلار، می توان دو میلیون شغل با این مبلغ ایجاد کرد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با بیان اینکه کشفیات امسال کالاهای قاچاق در کشور نسبت به سال گذشته رشد داشته است، میزان این رشد را 20 تا 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد.

حقیقی اولویت های امسال این ستاد را مبارزه با قاچاق پوشاک، دخانیات، سوخت و گوشی تلفن همراه ذکر کرد و گفت: در هشت ماهه اول امسال 150 تن پوشاک قاچاق کشف و ضبط شده است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به منظور افتتاح دو طرح در گمرک اینچه برون و بازدید از این گمرک که در حوزه جغرافیایی شهرستان گنبدکاووس واقع شده و تنها مرز خاکی استان گلستان با کشور ترکمنستان محسوب می شود، در این منطقه مرزی حضور یافته است.

باسکول کامیون ها و کانتینرهای ترانزیتی و گیت بازرسی مسافری (ایکس ری) گمرک اینچه برون دو طرحی است که با حضور رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به بهره برداری رسید.

با جلوگیری ازقاچاق کالا سالانه می توان دو میلیون شغل ایجاد کرد

 

با جلوگیری ازقاچاق کالا سالانه می توان دو میلیون شغل ایجاد کرد


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .