عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید نگاه ها در بخش آمار از بخشی- منطقه ای به نگاه فرا بخشی ارتقا یابد


باید نگاه ها در بخش آمار از بخشی- منطقه ای به نگاه فرا بخشی ارتقا یابد

مدیرکل بودجه استانداری گلستان با اشاره به نگاه بخشی و منطقه ای به برنامه ریزی،گفت: باید نگاه را از حالت بخشی منطقه ای به نگاه فرا بخشی و فرا منطقه ای ارتقا دهیم.
"علی اکبرپرواز" مدیرکل بودجه استانداری گلستان در همایش بزرگداشت اول آبان، روز آمار و برنامه ریزی در گلستان گفت: حدود 65 سال است که از عمر نظام برنامه ریزی در کشور می گذرد و حدود 10 برنامه اجرا شده است که پنج برنامه قبل از انقلاب انجام شده و پنج برنامه بعد از انقلاب در برنامه پنجم توسعه در حال اجراست.
وی با بیان اینکه حدود 10 برنامه در دست اجراست، افزود: با توجه به داشتن اسناد بسیار خوب بالادستی از جمله سند چشم انداز توسعه سیاست های کلی نظام همچنان شاهد این هستیم فاصله زیادی بین برنامه ریزی و بودجه وجود دارد که با وجود نامگذاری یک روز در سال به عنوان برنامه ریزی، شاهد این هستیم که ارقام وعددی که اعلام می شود کاربرد علمی ندارد.
پرواز اظهارداشت: اولین فقدانی که وجود دارد شاید عزم سیاسی رهبران و تصمیم گیران اقتصادی جدی نباشد.
وی تصریح کرد: در حوزه برنامه ریزی با انواع برخوردی که در سازمان مدیریت وقت و معاونت برنامه ریزی فعلی نگاه چند گانه وجود دارد.
مدیرکل بودجه استانداری گلستان با بیان اینکه تا زمانی که در بخش برنامه ریزی نگاه بخشی و منطقه ای وجود دارد، انجام ادامه این کار به معنای آب در هاونگ کوبیدن است، افزود: باید نگاه را از حالت بخشی منطقه ای به نگاه فرا بخشی و فرا منطقه ای ارتقا دهیم.
وی افزود: یکی از اتفاقاتی که نباید می افتاد انهلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود که در آن مدت با مشکل مواجه شدیم.
پرواز خاطرنشان کرد: دستگاه ها در ارائه آمار و اطلاعات دوگانه عمل می کنند.
وی با طرح این سوال که پس از 65 سال آنچه که به عنوان هدف تعیین شده آیا با آنچه که بدست آمده است همخوانی دارد؟، گفت: انتظار است مسئولان اقتصادی و سیاسی کشور به این امر مهم توجه داشته باشند و بایددر اولین گام در نظام برنامه ریزی نگاه ها را عوض کنیم و منطقه ای و فرابخشی را به فرا منطقه ای تغییر دهیم و از منابع اندک استفاده بهینه کنیم.


تأیید کننده خبر : mohammadabadi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1331
  • کد خبر : 151