عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چینش مدیران در جای خود مطابق با اصل عدالت است

استاندار گلستان:

چینش مدیران در جای خود مطابق با اصل عدالت است

چینش مدیران در جای خود مطابق با اصل عدالت است

استاندار گلستان گفت: شایسته‎سالاری در انتصاب و قرار گرفتن هر نیرو در جایگاه شایسته خود مطابق با اصل عدالت است.
دکتر"حسن صادقلو" در آیین جشن غدیر در مسجد جامع شهر آزادشهر اظهار داشت: عدالت از اساسی‎ترین محورهای حکومت‎داری و علی(ع) نماد بزرگ این اصل اساسی بشری است.
وی خاطرنشان کرد: عید ولادت علی (ع) عید ولایت است، چراکه این امام بزرگ، عدالت را در جامعه نهادینه کرد و در این مسیر حتی گوهر جان خویش را از دست داد.
صادقلو با اشاره به اهمیت عدالت در دیدگاه علی (ع) اضافه کرد: از دیدگاه علی (ع) مقوله عدالت چنان ارزشمند و پراهمیت است که نادیده گرفتن آن، ثبات اجتماعی را متزلزل می‎کند و اجرای آن مایه پایداری و استحکام جامعه است.
وی تصریح کرد: انسجام و حفظ وحدت اجتماعی و امنیت عمومی در گرو برخوردها و رفتارهای عادلانه است و بالعکس، تفرقه و جدایی، اختلاف گروهی و ملی و تشنجات اجتماعی، از ظلم و بی‌عدالتی برمی‎خیزد.
عدالت موجب قوام و استمرار جامعه انسانی است
استاندار دولت یازدهم در استان گلستان یادآور شد: در این دیدگاه، عدل و دادگری نه تنها باعث قوام و استمرار اجتماع انسانی است، بلکه جامعه سالم و پیشرفته‌ای را به وجود می‌آورد.
صادقلو ادامه داد: با دقت در بیانات امام نخست شیعیان و نامه‎هایی که وی به کارگزاران خویش ارسال می‌کرد، این نکته به دست می‌آید که یکی از بارزترین نشانه‌های حکومت دینی، اجرای عدالت از طرف حاکمیت بر مردم و نیز از روشن‎ترین علامت‌های جامعه دینی، اقامه عدل در روابط اجتماعی است.
وی با اشاره به مردم‎داری به عنوان مهمترین صفت مدیران در جامعه اسلامی افزود: مهمترین پشتوانه کار مدیران در پیشبرد اهداف بزرگ خود حمایت‎های مردمی و علاقه و محبتی است که مردم نسبت به آنها دارند.
به گفته صادقلو، این مهر و محبت وقتی ایجاد می‎شود که مردم احساس کنند مدیر نیز با عشق و علاقه به آنها خدمت می‎کند.
وی خاطرنشان کرد: باید در مدیریت اجرایی استان شیوه مهربانی با مردم را در دستور کار قرار دهیم.  
استاندار گلستان یادآور شد: مردم ما آنقدر با شعور هستند که اگر با ادب، منطق و مهربانی با آنان سخن بگویید و حتی جواب نه به آنان بدهید، نمی‎گویند کاری نکردید، بلکه می‌گویند نشد.
صادقلو متذکر شد: این نکرد و نشد‎ها از سوی مردم هر کدام به نوبه خود با معانی متفاوت، می‎تواند بناکن یا بنیان‌کن هر نظام سیاسی باشد، پس مدیران باید به ظرافت این موضوع دقت کنند.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1266
  • کد خبر : 160