عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دادستان به عنوان مدعی العموم صدای رسای عدالت است

استاندار گلستان؛

دادستان به عنوان مدعی العموم صدای رسای عدالت است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

دادستان به عنوان مدعی العموم صدای رسای عدالت است

استاندار گلستان با تاکید بر تحقق عدالت در جامعه، اظهار کرد: دادستان به عنوان مدعی‎العموم صدای رسای عدالت است و مردم دادخواهی و تحقق عدالت را مطالبه می کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در چهارمین همایش دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان ها و نظامی کشور با اشاره به وظایف خطیر دادستانی، اظهار کرد: وظیفه داستان فقط ستاندن داد در زمان فریادخواهی نیست این گوشه‎ای از کار است و دادستان به عنوان مدعی العموم باید صدای رسای عدالت را فریاد بزند چراکه در رسا کردن عدالت در سامانه افکار نقش اساسی به عهده دارد.

وی تصریح کرد: حاکمیت‎هایی که از نارسایی عدالت شکسته شدند کم نیستند، در تاریخ بسیار حکومت‎ها و حاکمیت‎هایی داریم چون جوهره عدالت را رسا نکردند، شکانده شدند و اگر گذری بر تاریخ داشته باشیم دقیقا این نقش را می‎بینید.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه بقای حکومت و بقای حاکمیت در عدالت است، خاطر نشان کرد: عدالت موضوع اساسی حاکمیتی است موقعی که این افق را باز می‎کنیم آن جامعیت و مانعیت مسئله به وضوح نمایان می‎شود که این مهم چقدر حساس است.

دکتر صادقلو خطاب به دادستان‎های کل کشور گفت: وظیفه شما بسیار سنگین است و بی‎قراری نسبت به این فضا یک بحث اساسی است اگر عدالت را یک هدف معرفی کنیم نسبت به این مهم کم نگفتیم، برخی عدالت را وسیله قلمداد می‎کنند در حالی که عدالت آنقدر مهم است که مخصوصا در آموزه‎های اسلامی و روایی به این مهم تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه رسالت دادستانی یک کار حاکمیتی آمیخته با مردم است،یادآور شد: اگر سوال شود در عرصه زندگی مردم شما نمره بدهید مردم واقعا دادخواهی و تحقق عدالت را زودتر انتخاب خواهند کرد به دلیل اینکه آثار مهمی که در زندگی مردم به دنبال دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه ماموریت دادستانی تابناک است، افزود: حوزه نظارتی را مشاوره‎های اول خود انتخاب کردم اگر این مدل را در کشور ببریم خیلی از مسائل حل می‎شود که ما در استان در یک فضای بسیار متعامل انجام دادیم.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .