عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نشست مشترک شورای معاونین مناطق آزاد و مدیران پروژه های مناطق جدید

قالیباف خبر داد:

برگزاری نشست مشترک شورای معاونین مناطق آزاد و مدیران پروژه های مناطق جدید

برگزاری نشست مشترک شورای معاونین مناطق آزاد و مدیران پروژه های مناطق جدید

 نشست مشترک شورای معاونین دبیرخانه مناطق آزاد، مدیران عامل مناطق و مدیران پروژه های مناطق جدید به ریاست ترکان، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، در این جلسه که در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد، معاونین دبیرخانه، مدیران عامل و مدیران پروژه های مناطق آزاد در شرف تأسیس، گزارشی از حوزه های فعالیت خود ارائه کردند.

حمیدرضا قالیباف، مدیر پروژه منطقه آزاد اینچه برون، در گزارش خود به تهیه گزارش در خصوص جهت گیری صنعتی و صادراتی طرح های مورد نظر در منطقه آزاد اینچه برون جهت اطلاع کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان گلستان اشاره کرد.

مکان یابی استقرار دفتر منطقه آزاد در اینچه برون، برگزاری جلسات موضوعی با ادارات کل استانی در راستای ایجاد هماهنگی های لازم در استقرار مناطق آزاد، ملاقات با فرمانداران شهرستانهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان با هدف اخذ سوابق آمایش محدوده منطقه پیشنهادی از دیگر مواردی بود که قالیباف به آنها اشاره کرد.

وی همچنین با بیان اینکه لوگوی منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون طراحی و جهت تصویب نهایی به شورای معاونین دبیرخانه پیشنهاد شده است، افزود: پیگیریهای اولیه در راستای تهیه طرح جامع (شناسایی مشاورین ذیصلاح) ادامه دارد.

علی اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در جمع بندی گزارش ارائه شده بر پیگیری مستمر پارلمانی به منظور تأمین نظرات مجلس محترم در راستای تصویب لایحه دولت و ارتباط مستمر مدیران مناطق با مجمع نمایندگان استان ها در مورد الزامات ایجاد مناطق جدید تأکید کرد.

هدف گیری سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در بند11 سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی ( گسترش و توسعه مناطق آزاد، توسعه صادرات، انتقال فناوری های پیشرفته)، تشویق شرکتهای تولیدی با بهره گیری از فناوریهای نوین جهت ثبت به عنوان شرکتهای دانش بنیان و فعال در محدوده مناطق آزاد و بهره گیری از موج چهارم فن آوری در کاهش هزینه های تولید و افزایش صادرات از دیگر مواردی بود که از سوی ترکان مورد تأکید قرار گرفت.

وی، بهره گیری از توان مالی صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکتهای دانش بنیان، هدف گذاری مناطق بر حداقل ایجاد یک پروژه هایتک (hitek) در مناطق آزاد با رویکرد صادراتی و انتقال تکنولوژی و جهت گیری مناطق جدید پیشنهادی به سمت صادرات به کشورهای هدف و همسایگان مرزی را نیز ضروری دانست.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1168
  • کد خبر : 16261