عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقيانوس بيكران كتاب، پاسخگوي نيازهاي جسمي و مادي انسان است


اقيانوس بيكران كتاب، پاسخگوي نيازهاي جسمي و مادي انسان است

اقيانوس بيكران كتاب، پاسخگوي نيازهاي جسمي و مادي انسان است

استاندار گلستان گفت: اقيانوس بيكران كتاب، با توجه به نيازهاي جسمي و مادي انسان، پاسخگوي اين دو نياز مي باشد.

دكتر "حسن صادقلو" عصر سه شنبه در بازديد 4 ساعته از هشتمين نمايشگاه سراسري كتاب استاني  و مراسم آغاز به كار نمايشگاه  در گرگان افزود: به همين دليل آموزه هاي الهي و ديني ما به عظمت آن اعتراف دارند و همگان اذعان دارند كه كتاب شاخص و نافذ است كه تا بحال انسان را همراهي كرده است.
به گفته وي، قلمرو كتاب تابناك است و اگر بخواهيم وارد اين وادي شويم بسيار عظيم ، فراخ و اقيانوس عجيبي است.
وي ادامه داد: اين تعبير اقيانوس تشريفاتي نيست بلكه گوهرهايي در آن وجود دارد كه مي توان با غواصي در آن جواهر مادي و هم جواهر معنوي گرفت.
وي تصريح كرد: امروز تمام عرصه ها را فناوري در نورديده، اما عرصه كتاب همچنان ماندگاري و بقاي خود را دارد و در بين اين همه فناوري جاي خود را باز كرده و منها نشد.
نماينده عالي دولت با بيان اين كه در مبحث كتاب مي توان در دو حوزه كاربردي و حوزه ارزشي مانور داد، گفت: عرصه كتاب عرصه آهنين كردن انسان ها است و رسالت يك نويسنده خوب و مديران كتابخواني اين است كه با توليد و توزيع كتاب هاي خوب انسان هايي آهنين بسازند.
صادقلو با بيان اين كه خدا به انساني كه اهل كتاب نباشد، افتخار نمي كند، افزود: آنچه كه در گذشته در قالب كتاب به عنوان ثروت داشتيم مغفول مانده و به دنبال ميراث گذشته خودمان هستيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: اين كه اسلام مداد علما را بالاتر از خون شهدا مي شمارد، سخن گرانبهايي است كه در مقابل كسي كه جان و مال خود را در راه خدا مي دهد و در قبال كسي كه امام راحل (ره) خود را خاك پاي آنها مي داند باز اين قلم ها اجر بالاتري دارند و اين نشان مي دهد خود اين يك كاربرد است و اگر جامعه از آن منها شود از دانايي و توانايي مي افتد.
وي يادآور شد: حوزه كتاب هم دانايي آفرين و هم توانايي آفرين است چون دانايي همه چيز نيست اما توانايي همه چيز است.
صادقلو در پايان خاطرنشان كرد: اين كتاب ها هستند كه انسان ها را آهنين مي كنند و رسالت ما هم در اين عرصه اين است كه با كتاب هاي خوب مردم را آهنين كنيم، بايد روي اين باورمندي كار كنيم كه كتاب نظام مهندسي اسلام براي جامعه است و اين ميدان را شوخي نگيريم و بفهميم كه در كتاب ها چه مي نويسيم.
كتاب هاي عرضه شده در هشتمين نمايشگاه كتاب استان با 40درصد تخفيف به علاقمندان يار مهربان ارائه مي شود كه براي بازديد و خريد دانشجويان، اساتيد حوزه و دانشگاه، محققان و طلاب سهميه خاصي در نظر گرفته شده است.
در اين نمايشگاه 500 ناشر كشوري در 300 غرفه تازه ترين كتاب هاي انتشار يافته از نويسندگان كشور را ارائه كرده اند.
علاقمندان مي توانند تا 30 دي ماه سال جاري همه روزه از ساعت 13 تا 30/20 از نمايشگاه ديدن نمايند.
آيين افتتاح نمايشگاه ظهر سه شنبه با حضور معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، استاندار گلستان و مسوولان استاني در محل نمايشگاه بين المللي گلستان در گرگان برگزار شد.


تأیید کننده خبر : ghorbaninejad
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1181
  • کد خبر : 279