عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وحدت حوزه و دانشگاه به معنای همیشه با هم بودن علم و ایمان است

مشاور فرهنگی استاندار گلستان:

وحدت حوزه و دانشگاه به معنای همیشه با هم بودن علم و ایمان است

 مشاور فرهنگی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه به معنای باهم بودن همیشگی علم و ایمان است، گفت: حوزه و دانشگاه دو بازوی توانمند اسلام هستند كه از قرآن و حقايق آسمانی تغذيه می‌كنند و جامعه را به سمت رستگاری رهنمون می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر زنگانه، مشاور اجتماعی استاندار گلستان، در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول اظهار داشت: فطرت انسان همواره تشنه حكمت و معرفت است و اين حكمت توسط حوزه و دانشگاه متقابلا به انسان ابلاغ می‌شود و تا زمانی که این دو با هم توام باشند موجب سعادت و موفقیت جامعه خواهند بود.

 وی افزود: حوزه و دانشگاه دو بازوی توانمند اسلام هستند كه از قرآن و حقايق آسمانی تغذيه می‌كنند و وحدت این دو شامل هر نوع كمال، نيكی و ارزش‌های متعال انسانی است که جامعه را به سمت رستگاری رهنمون می کند.

 حجت الاسلام زنگانه تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی همیشه با هم بودن علم و ایمان و پيوند بين حوزه و دانشگاه پيوند بين دين و علم است و در اين پيوند همواره با هم بودن مطرح است چراکه جدایی این دو هیچ حاصلی در جامعه نخواهد داشت.

 مشاور اجتماعی استاندار گلستان در خصوص شخصیت والای شهید مفتح (رضوان الله تعالی علیه)، اذعان داشت: این استاد حوزه و دانشگاه از روحانیون مبارز و پیرو خط امام راحل بود که در مسیر قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) گام برداشت و طبق آیات الهی، احادیث و روایات اسلامی در مسیر پیامبر خاتم (صلی الله علیه وآله وسلم) و امامان بزرگوار (علیهم السلام) حرکت می‌کرد.

 حجت الاسلام زنگانه تصریح کرد: همه تلاش شهید مفتح این بود که قرآن کریم را از مهجوریت خارج کرده و در جامعه زنده کند، این در حالی است که زنده نگه داشتن اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم الاسلام) از دیگر اهداف افکار و اندیشه‌های ایشان بود.

 وی ادامه داد: شهید مفتح با انسجام بخشیدن به برنامه‌های دینی و اجرای برنامه‌های معنوی متفاوت، سبب پذیرش و در دل نشستن دانشجویان و حوزویان شد و حوزه را به دانشگاه و دانشگاه را به حوزه نزدیک کرد.

 مشاور اجتماعی استاندار گلستان در پایان تاکید کرد: حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) به خوبی بر اهمیت نزدیکی حوزه و دانشگاه واقف بود و بر این مسئله حتی در وصیتنامه اش نیز تاکید فراوان داشته است. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1507
  • کد خبر : 4286