عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عمده وظیفه ما پوشش اشتغال و ترمیم معیشت مردم آسیب دیده از سیل است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

عمده وظیفه ما پوشش اشتغال و ترمیم معیشت مردم آسیب دیده از سیل است

عمده وظیفه ما پوشش اشتغال و ترمیم معیشت مردم آسیب دیده از سیل است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پوشش اشتغال و ترمیم معیشت مردم مناطق آسیب دیده از سیل را مهمترین وظیفه این وزارتخانه عنوان کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، عیسی منصوری در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که اطلاعات به درستی به رده های بالاتر برسد سیستم با برنامه عملیاتی تری ورود به کار خواهد کرد ولی در غیر این صورت عملا زمان از دست می رود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی با هماهنگی بیشتری عمل کنند تا در شناسایی و حل مشکلات بهتر نتیجه بگیریم و قطعا انچه که در حوزه ما است تماما در اختیار افراد قرار خواهد گرفت تا با تکمیل برنامه های ارائه شده بتوانیم آسیب ها را ترمیم کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همه قسمت های دولت به دنبال وام دادن هستند و این هنر نیست، تاکید کرد: در مسئله وام خدمت مردم خواهیم بود و اگر منابع دیگر که من نقش دارم در خدمت هستیم، حوزه ورود ما حوزه بحران و امداد و نجات نیست کمی می تواند در بخش اسکان موقت باشد اما بیشترین وظیفه ما این است که بعد از بحران برای اشغال باید کمک کنیم و معیشت را پوشش دهیم.

منصوری گفت: اولین مراکز مانند اصناف و خدماتی های کوچک و ... هستند؛ بخش قابل توجهی از اصناف برگشتند که خدمات نیاز دارند و ما اماده کمک هستیم، از بیرون کمک نگیرید هر کمکی قرار است از بیرون گرفته شود باید تبدیل به کسب و کار شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از کسانی که باید توجه کنید افرادی هستند که در بخش کشاورزی به ویژه دام صدمه دیدند، بعد واحدهای کوچک صنعتی و سپس واحدهای بزرگتر.

منصوری با اشاره به وام های روستایی و وامهای اشتغال فراگیر اظهار کرد: در این زمینه  به صورت قطع فرض را براین بگذارند که یک سال تنفس می گذاریم، در حال حاضر  پرداخت دوباره وام مشکلی را حل نمی کنداما این تنفس می تواند مشکل را حل کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در رابطه با بیمه و جرائم بیمه توافق شده است که تقسیط بیمه و هم جرائم بیمه را داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: برای توجه خاص به زنان سرپرست خانوار ما ذیل مشاغل خانگی طرحی را اجرایی می کنیم و هیچ دستگاهی در فرایندهای خود سند نخواهد چراکه مسئول پرداخت وام، بانک است و خود بانک اسناد را جمع آوری می کند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 566
  • کد خبر : 60187