عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزیر کشور نیمی از توان خود را صرف مبارزه با مواد مخدر کرده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

وزیر کشور نیمی از توان خود را صرف مبارزه با مواد مخدر کرده است

وزیر کشور نیمی از توان خود را صرف مبارزه با مواد مخدر کرده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با انتقاد از برخورد تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر کشور گفت: وزیر کشور بخش زیادی از توان خود را صرف مبارزه با مواد مخدر کرده و برخورد برخی از نمایندگان مجلس با دکتر رحمانی فضلی به دور از انصاف است.

"سید احمد حسینی" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان، اظهار کرد: مواد مخدر حدود سه میلیارد دلار در کشور ما گردش مالی دارد که با توجه به همسایگی ایران با کانون تولید مواد مخدر در دنیا، سالانه چیزی حدود 85 درصد تریاک و بیش از 35 درصد از هروئین ترانزیت شده در کشور ما، کشف می شود.

وی ادامه داد: امروز بر کسی پوشیده نیست که مافیای مواد مخدر از ناتو گرفته تا گروههای تروریستی در خرید و فروش مواد مخدر دست دارند بطوریکه بعد از اشغال افغانستان توسط ناتو تولید سالانه این کشور از 185 تن ، به حدود 8 هزار تن مواد مخدر رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به آمار اعتیاد در کشور اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور داریم که اگر خانواده های این افراد را نیز به جمع قربانیان این آسیب اجتماعی اضافه کنیم چیزی در حدود ۵ میلیون نفر بطور مستقیم با بلای خانمانسوز اعتیاد سر و کار دارند.

حسینی تغییر الگوی مصرف از مواد سنتی به صنعتی را یکی از تهدیدهای حوزه مبارزه با مواد مخدر در جامعه دانست و افزود: آمار مصرف مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است و حتی تحصیلکردگان جامعه نیز در این آمار سهم دارند.

وی مصرف برای حفظ زیبایی اندام، لاغری، بدنسازی و تبلیغ های دروغ انواع قرص ها در ماهواره را از عوامل تاثیرگذار در این آمار معرفی کرد و تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد اکثر افراد نسبت به اثرات مخرب و اعتیاد آور مصرف چنین موادی آگاهی لازم را ندارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: از میان جمعیت معتادین ۱۰ درصد آنها بانوان هستند و در مجموع ۵۳ درصد معتادین کشور متاهلند، 63 درصد از معتادین کار خود را از دست داده اند، ۵۸ درصد زیر۳۴ سال سن دارند و روزانه در حدود ۹ الی ۱۰ نفر به علت سو مصرف مواد در کشور، جان خود را از دست می دهند.

وی ادامه داد: ۵۵ درصد طلاق ها، ۲۴ درصد قتل ها، ۳۵ درصد سرقت ها، ۶۵ درصد همسر آزاری، ۳۰ درصد کودک آزاری ها، ۴۰ درصد زندانیان به صورت مستقیم و ۲۵ درصد غیر مستقیم با موضوع مواد مخدر مرتبط و دخیل هستند.

حسینی به موقعیت خاص گلستان در کشور اشاره کرد و با تاکید بر مسأله تنوع اقوام در استان، گفت: گلستان استانی مهاجر پذیر است و از سویی ورودی های آن طی سال های گذشته ۵ برابر شده و همین امر نظارت را سخت تر از قبل کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در پایان، اطلاع رسانی به موقع و آگاهی بخشی به جامعه را از اصول مهم مبارزه با مواد مخدر دانست و بیان کرد: پیشگیری همچنان مهمترین اولویت برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خواهد بود.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .