عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قزاقستان ظرفیت های خوبی برای توسعه گلستان دارد

مرگدری:

قزاقستان ظرفیت های خوبی برای توسعه گلستان دارد

قزاقستان ظرفیت های خوبی برای توسعه گلستان دارد

 معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان اظهار کرد: بر این باوریم که کشوری همچون قزاقستان ظرفیت های خوبی برای رشد و توسعه استان گلستان دارد و به شدت بدنبال رفع موانع همکاری هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس علی مرگدری در دیدار با هیاتی از استان منگستائو جمهوری قزاقستان با بیان اینکه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران بر افزایش روابط با کشور قزاقستان تاکید دارند، گفت: ظرفیت هایی همچون کریدور ریلی و منطقه آزاد تجاری اینچه برون که در گلستان ایجاد شده می تواند موقعیتی مناسبی برای سرمایه گذاری تجار قزاقستان ایجاد کند.

وی افزود: ما هیچ محدودیتی برای برقراری روابط تجاری با کشور قزاقستان نداریم و حتی معتقدیم برای افزایش سطح روابط تجاری ایجاد بانک مشترک نیز می تواند یاری بخش باشد.

مرگدری همچنین در این دیدار با تشریح وضعیت منطقه آزاد صنعتی تجاری اینچه برون، گفت: این منطقه آزاد شامل 4 بخش اساسی ترمینال غلات و ترمینال کانتینری، زون متالورژی، زون پتروپالایش و زون بندری می شود که ما در بخش های قابل توجهی توان بالقوه و بالفعل کشور قزاقستان را دیده ایم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان با اشاره به امکانات راهی استان، گفت: با توجه به فاصله استان گلستان تا مرزامکانات جاده ای، ریلی و هوایی فراهم است و ما با سرمایه گذاری های مشترک می توانیم حداکثر فایده را برای دو طرف داشته باشیم.

همچنین در این دیدار طرف مذاکره کننده کشور قزاقستان با اشاره به اینکه کشورش خواهان برقراری روابط با تمام کشورها در سطح عالی است، خاطر نشان کرد: سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به قزاقستان نشان دهنده روابط دوستانه دو کشور است و همچنین با توجه به مبادلات 2 میلیون دلاری که بین دو کشور وجود دارد ما معتقدیم که پتانسیل های این روابط بیش از این هاست.

معاون استاندار استان منگستائو کشور قزاقستان با تاکید بر سفر رئیس جمهوری کشورش در مهرماه جاری به ایران، گفت: یقینا در زمان این سفر قرادادهایی بین ما و استان گلستان منعقد خواهد شد چرا که قزاقستان علاقه مند به فعالیت تجاری و بازرگانی در استان گلستان است.

لازم به ذکر است این دیدار بین هیات گلستانی با رحیم بیک امیدجان اف معاون استاندار استان منگستائو کشور قزاقستان، سرکنسول قزاقستان، نماینده راه آهن قزاقستان در ترکمنستان و مدیر اتاق بازرگانی استان منگستائو برقرار شد و هیات قزاقستانی با حضور در محل اتاق بازرگانی استان گلستان ضمن تبادل نظر با بازرگانان استان از طرح های گردشگری و اقتصادی قابل سرمایه گذاری در گلستان مطلع شدند.

 

قزاقستان ظرفیت های خوبی برای توسعه گلستان دارد

 

قزاقستان ظرفیت های خوبی برای توسعه گلستان دارد

 

قزاقستان ظرفیت های خوبی برای توسعه گلستان دارد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .