عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قوانلو: افتتاح خط آهن اینچه برون باعث گسترش صنعت گلستان می شود


قوانلو: افتتاح خط آهن اینچه برون باعث گسترش صنعت گلستان می شود

قوانلو: افتتاح خط آهن اینچه برون باعث گسترش صنعت گلستان می شود

 مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تأثیرات خط آهن ایران- ترکمنستان- قزاقستان گفت: افتتاح این خط آهن، صنایع و معادن استان گلستان را به شکل گسترده ای رشد خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس حسینقلی قوانلو با بیان اینکه این خط آهن تا 12.5 میلیون تن ظرفیت جابجایی بار دارد، تصریح کرد: مرزهای زمینی امکان جابجایی بیش از یک میلیون تن بار را ندارد .

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت جاده ها و هزینه های حمل و نقل جاده ای، افتتاح این کریدور ریلی تأثیر بسزایی در افزایش حجم انتقال بار خواهد داشت.

وی افزود: کشور قزاقستان سرشار از معادن غنی و ارزشمند است و با توجه به اینکه ما به دنبال تأسیس کارخانه فولاد با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون تن در منطقه اترک گلستان هستیم، این کارخانه حداقل به 5 میلیون تن ماده معدنی نیازمند است و به همین منظور راهی جز استفاده از کریدور ریلی نداریم.

قوانلو با اشاره به دیگر تأثیرات افتتاح این کریدور ریلی خاطرنشان کرد: با این افتتاح به دنبال طرح منطقه آزاد تجاری اینچه برون نیز هستیم که گزارشات اولیه آن به شورای مناطق آزاد ارسال شده و در سفر ریاست محترم جمهوری نیز پیگیری خواهد شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از امضای تفاهم نامه میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) و یک شرکت بزرگ معدنی قزاقستان در سطح رؤسای جمهوری دو کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی افزود: به موجب این تفاهم نامه ، دو کشور ایران و قزاقستان در زمینه معدنی همکاریهای 50 – 50 انجام خواهند داد به گونه ای که معادن سنگ آهن در قزاقستان جهت تولید کنسانتره مجهز و کارخانه فولاد در استان گلستان ایجاد خواهد شد.

قوانلو با اشاره به تفاهم نامه هایی که با کشور ترکمنستان صورت خواهد گرفت نیز گفت: یکی از مسائل تجاری با ترکمنستان، عدم امکان تردد بیش از 130 کامیون از مرز است که با توجه به رایزنی های سازمان توسعه تجارت خارجی و وزارت امور خارجه به دنبال افزایش این رقم تا 200 کامیون هستیم.

وی افزود: تلاش می کنیم مسائل مربوط به صدور روادید و تسهیل آن را نیز در این آیین دنبال کنیم.

لازم به ذکر است؛ راه آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان در آینده ای نزدیک با حضور رؤسای جمهور سه کشور افتتاح می شود.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 3685
  • کد خبر : 3669