عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) است

امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به نقش وزارت اطلاعات در حفظ امنیت کشور گفت: امنیت پایداری که امروز در کشور وجود دارد را مدیون مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) هستیم.

"علی اصغر طهماسبی" در گفتگویی خبری ، با بیان اینکه مقوله امنیت سیال است و تامین امنیت هزینه های خاکستری برای هر حکومتی به دنبال دارد، افزود: نحوه تامین امنیت برای لایه های مختلف جامعه قابل رویت نیست ولی مردم وجود امنیت را در جامعه احساس می کنند.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان است، گفت: در کشور بالغ بر ۲۰ هزار شهید ترور داریم و امروز به برکت خون همه شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، ترور و شهدای هسته ای ، امنیت ملی ما حفظ شده است و امنیت پایدار در کشور وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، اضافه کرد:  امروز جمهوری اسلامی ایران، تجربیات بسیار گران سنگی از بابت مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری در داخل و خارج از کشور دارد.

وی بیان کرد: با تلاش دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی و اجرایی و در راس آن استانداری به عنوان هماهنگ کننده تحت عنوان جلسه شورای تامین، توانسته ایم امنیت استان را تامین کرده و به رخ دیگران بکشیم.

طهماسبی با بیان اینکه امنیت پایدار کشور بی بدیل است، گفت: علی رغم این که در بسیاری از کشورهای منطقه شاهد بحران، ترور، تخریب و برادرکشی و جنگهای قومی و قبیله ای هستیم ولی در کشور ما امنیت بطور کامل برقرار است و این نتیجه زحمات و مجاهدت های دستگاههای نظامی، امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

وی ادامه داد: امروز ما به عنوان ام القرای جهان اسلام ، نگران وضعیت مردم و کشورهای مسلمان منطقه که درگیر مبارزه با تروریسم می باشند، هستیم و تجربیات خود را در اختیار کشورهای منطقه قرار می دهیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی در ادامه به حوادث اول انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب، نهادهای مختلفی برای تامین امنیت تلاش کردند که می توان به سپاه پاسداران، کمیته های انقلاب اسلامی، شهربانی، ژاندارمری، ارتش و اطلاعات دادستانی وقت اشاره کرد.

وی افزود: بعد از انقلاب به واسطه فضای باز سیاسی کشور همه گروه های سیاسی اعم از چپ، کمونیست و نهضت آزادی فعالیت های سیاسی آزادانه داشتند و تا زمانی که این گروه های دست به سلاح نبرده بودند، حضرت امام (ره) همه فعالیت های گروه های سیاسی را آزاد اعلام کرده بود.

طهماسبی ادامه داد: مناظره هایی در رسانه ملی آن زمان مرسوم بود و گروه های مختلف می آمدند و بحث و تبادل نظر می کردند حتی بزرگان انقلاب در مناظره ها حضور داشتند، اما پس از شروع ترورها و دست به اسلحه شدن گروههای سیاسی که منجر به شهادت شهید مطهری، شهید مفتح، دستغیب، بهشتی ، رجایی ، باهنر و ... توسط گروه های تروریستی و منافقین کوردل شد ، فعالیت گروه های سیاسی نیز محدود تر گردید.

وی تصریح کرد: متاسفانه از فضای باز سیاسی کشور در آنزمان سو استفاده شد و حوادثی مانند ترورهای مذکور شکل گرفت، در ۳۰ خرداد سال ۶۰ نیز عملیات نظامی منافقین علیه مردم بی دفاع جمهوری اسلامی آغاز شد و تعداد زیادی از مردم بی گناه و بی دفاع نیز، به شهادت رسیدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تصریح کرد: منافقین در دوران هشت سال دفاع مقدس، به عنوان ستون پنجم دشمن علیه مردم جاسوسی می کردند و اطلاعات کشور را به دشمن بعثی می فروختند.

وی در ادامه به شکل گیری وزارت اطلاعات در کشور اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب دستگاه های اطلاعاتی در بخش های مختلف مشغول به کار بودند، اما ایجاد وزارت اطلاعات در نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، در سال ۶۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی وقت رسید.

طهماسبی افزود: دولت هم مکلف شد وزارت اطلاعات را ایجاد کند که در آن زمان تمام دستگاه هایی که واحد های اطلاعاتی داشتند، به وزارت منتقل شدند و اینگونه بود که وزارت اطلاعات شکل گرفت.

به گفته وی امروز این اراده به محوریت وزارت اطلاعات وجود دارد، تا هر گونه نا امنی احتمالی در کشور از نطفه خفه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم تمامی تلاش ها، کار این تلاشگران در جایی دیده نمی شود، اما مسئولان از زحمات این عزیزان مطلع هستند و بابت سالها مجاهدت خاموش، از سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) تشکر و قردانی داریم.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .