عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدور مجوزهای بی‌نام از اولویت‌های گلستان برای جذب سرمایه‌گذاری/ تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان

دکتر زنگانه در نشست بررسی سرمایه گذاری گردشگری استان عنوان کرد:

صدور مجوزهای بی‌نام از اولویت‌های گلستان برای جذب سرمایه‌گذاری/ تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان

صدور مجوزهای بی‌نام از اولویت‌های گلستان برای جذب سرمایه‌گذاری/ تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان

استاندار گلستان در نشستی که در راستای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری برگزار شد، گفت: یکی از اولویت‌های استان در بحث جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی صدور مجوزهای بینام برای طرح‌های سرمایه‌گذاری باهدف تسهیل امر سرمایه‌گذاری است
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، دکتر علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه 20 شهریورماه 1401 در نشستی که با حضور حجت‌الاسلام سید امین جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل و هیات همراه، غلامرضا منتظری نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، سیدمحمدرضا سیدالنگی سرپرست شهرداری گرگان، علی‌اکبر بصیرنیا رئیس شورای اسلامی استان گلستان و رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان در راستای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری برگزار شد، گفت: سرانه تولید استان نصف میانگین کشوری است و این شکاف در چندین سال گذشته افزایش یافته است.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: چشم‌انداز استان در افق 1404 رساندن سرانه تولید گلستان به میانگین کشور است و این امر زمانی تحقق خواهد یافت که درآمد سرانه یا درآمد ناخالص استان به 112 همت برسد که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری تا حداقل دو برابر این مبلغ است.
وی اضافه کرد: برای رسیدن درآمد سرانه استان به میانگین کشوری باید به دنبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، افزایش بهره وری، استفاده از ظرفیت و منابع بانک ها و رایزنی همه جانبه برای جذب حداکثری منابع و بودجه از محل بودجه‌های عمومی باشیم تا راه نرفته چندین ساله جبران شود.
دکتر زنگانه در ادامه یادآور شد: یکی از مطالبات ریاست محترم جمهور از استان گلستان ارتقا صنعت گردشگری است که در اسناد بخشی که در حال تدوین است سهم بخش گردشگری از درآمد ناخالص و همچنین سرمایه‌گذاری موردنیاز برای این بخش مشخص و تبیین خواهد شد.
وی بیان کرد: وظیفه خود می‌دانیم از پروژه‌های تعریف‌شده در سطح استان رفع موانع کنیم و همچنین برای پروژه‌های جدید نیز به نحوی اقدام کنیم که پس از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها، مسائل و مشکلات بر سر راه اجرای پروژه نداشته باشیم.
استاندار گلستان همچنین گفت: یکی از اولویت‌های استان در بحث جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی صدور مجوزهای بینام برای طرح‌های سرمایه‌گذاری باهدف تسهیل امر سرمایه‌گذاری است. زیرا بسیاری از مشکلات طرح‌ها به فرد سرمایه‌گذار مربوط نمی‌شود و به جغرافیا و منطقه محل سرمایه‌گذاری مرتبط است و می‌توان با صدور این مجوزها امر سرمایه‌گذاری را تسهیل و تسریع کرد.
وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در قالب مجوزهای بی‌نام در استان آغازشده است که در این بسته‌های سرمایه‌گذاری مباحث حقوقی نیز لحاظ خواهد شد تا سرمایه‌گذار در چرخه معیوب گرفتار نشود.
دکتر زنگانه با تأکید بر این‌که برای توسعه استان باید بر روی ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان سرمایه‌گذاری صورت گیرد، بیان کرد: بافت تاریخی گرگان، دیوار بزرگ گرگان جزو میراث‌فرهنگی شاخص استان است که در حوزه خود منحصربه‌فرد و شاخص است که سرمایه‌گذاری و احیا و مرمت در آن ظرفیت مهمی را برای جذب گردشگری فراهم می‌سازد.
وی در پایان بیان کرد: برای پیگیری و رفع موانع و مشکلات پروژه لوتوس جلسه شورای نظارتی استان با حضور دادستان محترم تشکیل خواهد شد و مشکلات حقوقی این پروژه را حل‌وفصل خواهیم کرد.
در این جلسه همچنین دکتر زنگانه استاندار گلستان بسته‌های مهم سرمایه‌گذاری سطح استان را تشریح کرد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: بافت تاریخی گرگان در سطح کشور منحصربه‌فرد است و منوط بر رفع موانع و مشکلات برای سرمایه‌گذاران زمینه همکاری موسسه اعتباری ملل برای سرمایه‌گذاری در این اثر تاریخی ارزشمند وجود دارد.
غلامرضا منتظری بیان کرد: پروژه شهربازی مدرن گرگان با حمایت موسسه ملل و استانداری گلستان می تواند به پروژه‌ای محوری استان و جاذبی برای گردشگری تبدیل شود.
وی همچنین با اشاره به دیگر مناطق مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری، گفت: برای ورود سرمایه‌گذار به آب گرم زیارت که می‌تواند عاملی برای جذب گردشگر در شهر گرگان باشد باید مسائل و مشکلات آن رفع شده تا طرح‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه به نحو مطلوبی به‌پیش رود.
 
بررسی تفاهم‌نامه‌ای برای خروج بخش اداری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان از بافت تاریخی گرگان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در این نشست گفت: امروز در بازدیدهایی که با حضور مدیرعامل موسسه اعتباری ملل از محدوده مرکزی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) داشتیم، وسعت، قدمت و نوع معماری این اثر تاریخی ارزشمند شهر گرگان مورد توجه عزیزان برای سرمایه‌گذاری قرار گرفت.
محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز آمادگی خود را برای واگذاری بناهای بافت تاریخی گرگان در قالب تهاتر و یا هر مدل اقتصادی مناسب و متناسب با این اثر اعلام کرد.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین دغدغه دوستداران میراث‌فرهنگی برای خروج بخش اداری اداره‌کل میراث‌فرهنگی از بافت تاریخی گرگان، با هماهنگی‌های اولیه صورت گرفته با موسسه اعتباری ملل بنا شد بناهای بخش اداری این اداره کل در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و این موسسه مالی، در مدل اقتصادی مناسبی واگذار شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: با این اقدام بناهای بخش اداری این اداره‌کل که در محدوده مرکزی شهر تاریخی استرآباد قرار دارد و بناهای شاخصی را شامل می‌شود به شکلی در اختیار مردم و مسافران و گردشگران قرار خواهد گرفت.
در بخش دیگری از این نشست مدیرعامل موسسه اعتباری ملل گفت: باید از ظرفیت‌های مهم و ارزشمند طبیعی استان به شکل مطلوبی در راستای توسعه گردشگری استان و افزایش درآمد سرانه اقتصادی استان بهره برد.
حجت‌الاسلام سید امین جوادی تاکید کرد: باید با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و بهره‌مندی از خرد جمعی از ظرفیت‌ها و توانمندی استان برای آبادانی استان و در نهایت کشور استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: در سطح بین‌الملل نمونه‌های موفق بسیاری در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و... وجود دارد که استان گلستان در مقایسه برخی از این کشورها از پتانسیل‌های بیشتری در بخش‌های مختلف برخوردار است؛ برای رسیدن به جایگاه مطلوب در منطقه باید با افزایش بهره وری از این پتانسیل‌ها استفاده کرد.
مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در بخشی از سخنانش به مسائل و مشکلات دو پروژه در حال اجرا با سرمایه‌گذاری این موسسه در استان اشاره کرد و خواستار رفع این مشکلات به منظور به سرانجام رسیدن و بهره مندی مردم استان و سایر هموطنان از این پروژه‌ها شد.
 

صدور مجوزهای بی‌نام از اولویت‌های گلستان برای جذب سرمایه‌گذاری/ تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان

 

صدور مجوزهای بی‌نام از اولویت‌های گلستان برای جذب سرمایه‌گذاری/ تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان

 

صدور مجوزهای بی‌نام از اولویت‌های گلستان برای جذب سرمایه‌گذاری/ تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان

 

صدور مجوزهای بی‌نام از اولویت‌های گلستان برای جذب سرمایه‌گذاری/ تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان

 

صدور مجوزهای بی‌نام از اولویت‌های گلستان برای جذب سرمایه‌گذاری/ تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .