عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولید اطلاعات باید موثر و مورد نیاز مخاطب باشد


تولید اطلاعات باید موثر و مورد نیاز مخاطب باشد

تولید اطلاعات باید موثر و مورد نیاز مخاطب باشد

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در جلسه شورای اداری استان گلستان با تاکید بر ضرورت اثرگذار بودن اطلاعات تولیدی، اظهار کرد: تولید اطلاعات باید موثر و مورد نیاز مخاطب باشد تا ارتباط با دیگران برقرار شود ،در غیراینصورت دیگران از اطلاعات با هدف، اثر خود را تولید می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، محمد خدادی که در خضور استاندار گلستان، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مدیران استانی سخن می گفت، مهارت تولید اطلاعات را ازمولفه های مهم در امنیت ملی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: امروز کشوری که توانایی تولید اطلاعات و گردش به موقع آن را داشته باشد، موفق تر است.

وی افزود: مهارت تولید اطلاعات و گردش آن از ملزومات ارتباط با دیگران است که این مهم نه تنها در سطح ملی و بین المللی بلکه در درون خانواده نیز لازم است.

وی یادآور شد: امروز در کشور ما در حوزه های مختلف ازجمله رسانه ها، بیشتر نظر تولید می شود تا اطلاعات و این از مخاطراتی است که متاسفانه به یک فرهنگ تبدیل شده است و هرکس بدون اینکه اطلاعات لازم را داشته باشد، اقدام به تولید نظر می کند.

مدیرعامل ایرنا یادآور شد: اطلاعات تولیدی باید مبتنی بر عدد و رقم و نسبت با موضوع و مقیاس باشد تا در سایه آن با مخاطب ارتباط برقرار شود، ضمن اینکه تولید اطلاعات باید بستر قضاوت و درنهایت تصمیم گیری افراد را فراهم کند.

 

خدادی، تولید اطلاعات مبتنی بر مهارت که عدد، رقم و نسبت بهمراه دارد را برگ برنده رسانه های خارجی دانست و گفت: رسانه های غربی از این توانایی در تولید اطلاعات که آن را نهادینه نیز کرده اند، در جهت القا اهداف خود استفاده می کند.

وی، مخاطب شناسی را بعنوان دغدغه اصلی دستگاه ها و رسانه ها بیان کرد و اضافه نمود: اطلاعات تولیدی بایستی براساس نیاز مخاطب و حتی تفکیک شده باشد، تا اثرگذار تر شود.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی که در شورای اداری استان سخن می گفت، سرعت در انتشار اطلاعات تولیدی را مهم و آن را بستری برای نهادینه شدن اطلاعات دانست و اضافه کرد: هر گونه سهل انگاری و عدم مدیریت زمانی و مکانی اطلاعات ممکن است نتیجه معکوس بر مخاطب و یا خساراتی بر کشور یا دستگاه انتشار دهنده اطلاعات داشته باشد.

خدادی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای مخاطبین مختلف خویش مدل های ارتباطی تعریف نمایند و لازمه آن کسب مهارت و توانایی در تولید اطلاعات است.

وی گفت: امروز در اطراف ما لایه های مختلف شبهات، ابهامات و القائات وجود دارد که نوع واکنش نسبت به هر یک از این لایه ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه ابهام و شبهه زمانی ایجاد می شود که اطلاعات ما ناقص در اختیار مخاطب قرار گیرد، اضافه کرد: براساس اطلاعات ناقص ما، جریان ها و رسانه های معاند سواستفاده و شروع به القائات در راستای اهداف خویش می کنند.

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد مدل ارتباطی مبتنی بر منطق در ارتباط با دیگران، گفت: درصورتی که این مدل رعایت شود می توان از آن در ظرفیت سازی و ایجاد مشارکت اجتماعی استفاده نمود.

خدادی، ناتوانی گلستان در تولید اطلاعات را از مخاطرات جدی این استان دانست و تصریح کرد: باید با برگزاری کارگاه های آموزشی در این خصوص این مخاطره را رفع کرد ،ضمن اینکه ایرنا می تواند بهترین کمک به معرفی ظرفیت های بالقوه و بالفعل گلستان درسطح ملی باشد.

وی با اشاره به تاریخچه راه اندازی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی 'ایرنا' درسال 1313، افزود: این رسانه رسمی نظام، متولی جمع آوری اطلاعات و پردازش آن است و علاوه بر دفاتر خارجی در 70 نقطه کشور دفتر دارد.

تولید اطلاعات باید موثر و مورد نیاز مخاطب باشد

 

تولید اطلاعات باید موثر و مورد نیاز مخاطب باشد

 

تولید اطلاعات باید موثر و مورد نیاز مخاطب باشد

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 933
  • کد خبر : 9880