عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیگیری های مجدانه استاندار گلستان برای رفع تنش آبی در استان


پیگیری های مجدانه استاندار گلستان برای رفع تنش آبی در استان

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

پیگیری های مجدانه استاندار گلستان برای رفع تنش آبی در استان

دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان در نشست با دکتر فرخ مسجدی مدیر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور مجدانه پیگیر رفع تنش آبی در گلستان به عنوان یکی از 4 استان دارای تنش آبی کشور شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه در این نشست تخصصی با دکتر فرخ مسجدی اظهار کرد: گلستان جزو 4 استانی است که در جلسه هیات دولت به عنوان استان دارای تنش آبی تعیین گردیده و هیات دولت اعتبارات ویژه ای را برای رفع این مشکلات مصوب کرده است.

وی با اشاره به پروژه سد نرماب، بر ضرورت تسریع در اجرای این پروژه که آب شرب بهداشتی 535 هزار نفر از مردم شرق استان را تامین و تضمین می کند، تاکید شد.

استاندار گلستان گفت: مشکلات تنش آبی در استان گلستان جدی است و نیاز است با همکاری سازمان برنامه و بودجه پروژه های عملیاتی تامین کننده آب شرب پایدار با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی افزود: توجه به آب رسانی مناطق محروم و مرزی در کنار تامین کسری آب شهرها و روستاها بسیار پراهمیت است.

استاندار گلستان یادآور شد: موضوعات تنش آبی گلستان بگونه ایست که با تعامل معتمدین، علما و ریش سفیدان از تنش های اجتماعی جلوگیری شده است.

دکتر زنگانه با بیان اینکه سد نرماب در سفر ریاست محترم جمهور مصوبه هزار میلیارد تومانی داشته خاطر نشان کرد: تا کنون قریب به 900 میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای تکمیل سد نرماب تخصیص یافته است و همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو می تواند ضمن تکمیل سد ، به ایجاد تصفیه خانه و خطوط انتقال کمک کند.

وی ادامه داد: پروژه شیرین سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی پایدار مردم غرب استان ضروری است و با موافقت سازمان برنامه و بودجه صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی سرمایه گذاری در این پروژه را دارد.

همچنین در این جلسه مدیر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تلاش ما رفع مشکلات تنش آبی در گلستان است و می کوشیم با توجه به پروژه های عملیاتی این مشکلات را با سرعت بیشتری مرتفع سازیم.

دکتر فرخ مسجدی یادآور شد: میزان بهره گیری از آب های زیرزمینی در تامین آب شرب مردم گلستان بسیار بالاست و استفاده از ظرفیت های مختلف برای تامین آب آشامیدنی پایدار در این استان ضروری است.

پیگیری های مجدانه استاندار گلستان برای رفع تنش آبی در استان

   

پیگیری های مجدانه استاندار گلستان برای رفع تنش آبی در استان

 

پیگیری های مجدانه استاندار گلستان برای رفع تنش آبی در استان

 


 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .