عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گرگان باید به عنوان یک مدل و الگو برای شهرهای شمالی باشد

استاندار گلستان:

گرگان باید به عنوان یک مدل و الگو برای شهرهای شمالی باشد

گرگان باید به عنوان یک مدل و الگو برای شهرهای شمالی باشد

 استاندار گلستان توسعه و عمران شهرستان گرگان را اساس پیشرفت کل استان بیان کرد و گفت: جدا از بحث گردشگرپذیر بودن مرکز استان، این شهر باید به عنوان یک مدل و الگو برای شهرهای شمالی باشد.

حسن صادقلو شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح و نیز کلنگ زنی پروژه های عمرانی شهرداری گرگان اظهار داشت: توسعه و عمران همه مناطق و شهرهای استان مد نظر می باشد، اما براساس نقشه راه گلستان، ناگزیر به توسعه و عمران مرکز استان به عنوان شهر اولویت دار هستیم.

وی خواستار مطرح شدن دوباره گرگان به عنوان نگین گردشگری شمال کشور شد و اضافه کرد: در راستای توسعه و عمران مرکز استان، پشتیبانی های خوبی سال گذشته صورت گرفت و افزون بر 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به این شهرستان اختصاص یافت و این روند ادامه می یابد.

استاندار گلستان بر توسعه بخش گردشگری مرکز استان نیز تاکید کرد و گفت: مدل و الگو بودن گرگان باید زمینه جذب و اقامت 18 تا 20 میلیون گردشگری که سالانه از این شهر تردد می کنند، را فراهم نماید.

صادقلو، ایجاد امکانات گردشگری همچون شهربازی های مدرن، مجتمع های تفریحی و گردشی و سرزمین موج های آبی می تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.

وی بر توسعه معماری سبز در مرکز استان نیز تاکید کرد و یادآور شد: تا این معماری در گرگان نباشد، از زیرساخت ها فاصله خواهیم گرفت و باید این سبک به عنوان یک برنامه پیگیری شود.

استاندار گلستان قاطعیت در عمل و به سرانجام رساندن پروژه ها را نیز نشان از توجه و نیت خیر مسوولان در جهت توسعه و آبادانی و خدمت به مردم بیان کرد و با اشاره به اینکه در استان کارهای ناتمام بسیاری وجود دارد، تصریح نمود: تکمیل و بهره مند شدن مردم از این اقدامات نیازمند وفاق، همدلی، تفاهم و پشتیبانی همه مسوولان می باشد.

حسین صادقلو شهردار گرگان نیز در این مراسم گفت: ایجاد خانه های فرهنگ در محله قلعه حسن و فرد جهان در راستای توسعه امور فرهنگی انجام شده است.

وی افزود: برای پروژه های زیرگذر شمال به جنوب و برعکس محور نهارخوران و تقاطع غیرهمسطح بهارستان به بزرگراه کلانتری هر کدام به ترتیب 140 و 100 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

به گفته وی این پروژه ها همزمان با زیرگذر گلشهر طی شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.

عملیات اجرایی سه راهی گلشهر بیست و هفتم اسفند 93 آغاز شده است.

همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) آیین متمرکز کلنگ‎زنی تقاطع غیرهمسطح در سه راه دخانیات ( شمال به جنوب و برعکس مسیر نهارخوران ) و آغاز عملیات اجرایی پروژه بهارستان در بزرگراه شهیدکلانتری (کمربندی) برگزار و خانه فرهنگ قلعه حسن و خانه فرهنگ محله فرد جهان گرگان به بهره برداری رسید.

گرگان مرکز استان گلستان افزون بر 450 هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان همچون نگینی در طبیعت چشم نواز شمال کشور دارای جاذبه های گردشگری مشتمل بر جنگل های سرسبز، آثار تاریخی و زیارتی، طبیعت و هوای پاک، کوهسارها، دره ها، رودخانه ها، آبشارها و چشمه سارها و نیز امکانات رفاهی و تفریحی است که آن را در زمره شهرهای گردشگری ایران قرار داده است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1529
  • کد خبر : 10402