عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مفاخر و آثار فرهنگی پشتوانه مردم در دفاع مطهر است

استاندار گلستان؛

مفاخر و آثار فرهنگی پشتوانه مردم در دفاع مطهر است

مفاخر و آثار فرهنگی پشتوانه مردم در دفاع مطهر است


 

استاندار گلستان در نخستین جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان از توجه ویژه به سرمایه های فرهنگی در جنگ شناختی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان؛ دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان در نخستین جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان با حضور «محمود شالویی» رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور حضور یافت.

وی در این جلسه گفت: باید به موضوع مفاخر، ادیبان، پزشکان، فیلسوفان، مورخان، علما، دانش پژوهان، ورزشکاران، شهدا و دیگر بزرگان به عنوان یک پشتوانه برای جلوگیری از بحران ارزشی و هویتی در نسل جدید بپردازیم.

استاندار گلستان معیار های ارزشی را خط قرمزی غیرقابل تغییر دانست و تصریح کرد: هم اکنون از عرصه دفاع مقدس با پیروزی عبور کرده و در عرصه دفاع مطهر از آثار و مفاخر نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن قرار گرفته‌ایم.

دکتر زنگانه با اشاره به جنگی تمام عیار و شناختی گفت: آثار مفاخر ما پشتوانه‌ای ایجاد می‌کند که در جنگ شناختی از بحران به سلامت عبور کنیم.

مقام عالی دولت در استان از لزوم تدوین برنامه های عملیاتی برای گسترش فرهنگ و ترویج آن در استان خبر داد و اظهار داشت: متولیان گلستان در تلاش برای ایجاد گنجینه مفاخر استان هستند که می‌تواند نقش بسزایی را در حوزه فرهنگ منطقه ایفا کند.

دکتر زنگانه اضافه کرد: جانمایی مکان جدید این پادگان در حال انجام است و اگر دخانیات هم با مدیرعامل و بنیاد مستضعفان تعیین تکلیف شود، قطعاً باغ موزه مفاخر و مشاهیر در طرح چهارباغ اجرایی می‌شود.

استاندار گلستان گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته در باغ موزه دفاع مقدس واقع در تپه نورالشهدا گرگان بخشی نیز برای مفاخر و آثار فرهنگی گذشتگان اختصاص یافته و از این ظرفیت ویژه برای دانش آموزان و جوانان استفاده می‌کنیم.

همچنین در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری با هدف بازشناسی و معرفی مفاخر فرهنگی و ظرفیت‌های مادی و معنوی استان در راستای توسعه فرهنگ محور، فراهم‌سازی مشارکت‌های مردمی در ترویج و الگوسازی مشاهیر و مفاخر برجسته، ارتقای هویت ملی و تلاش در جهت پیوندهای بین نسلی با بهره‌گیری از معاصر قدیم و معاصر ایران اسلامی و حفظ و احیای سنت‌ها و آئین‌های فکری و معنوی با تکیه بر ظرفیت‌های استانی، بین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با استانداری گلستان به امضا رسید.

 

مفاخر و آثار فرهنگی پشتوانه مردم در دفاع مطهر است

 

 

 

مفاخر و آثار فرهنگی پشتوانه مردم در دفاع مطهر است

 

 

مفاخر و آثار فرهنگی پشتوانه مردم در دفاع مطهر است

مفاخر و آثار فرهنگی پشتوانه مردم در دفاع مطهر است

 


 


 



تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .