عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان برگزار گردید


جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان برگزار گردید

 

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان : هدف از ایجاد پروژه گنجینه ، ایجاد مرکز ، موزه و گنجینه اسناد مفاخر استان گلستان معرفی شخصیت ها اعم از بیوگرافی ، آثار و فعالیت ها ، ایجاد دسترسی آسان محققان و دانش پژوهان به اطلاعات گردآوری شده و تهیه کتب ، مقالات و پایان نامه های علمی و پروژه های تحقیقاتی و . . . است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان گلستان، نخستین جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان ، با حضور محمود شالویی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، غلامرضا منتظری و امان قلیچ شادمهر، 2 تن از نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی، علی محمد زنگانه استاندار گلستان، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ، حمیدرضا مطیع مدیر کل ثبت احوال استان و جمع دیگری از مسئولان استانی و اساتید و اهالی فرهنگ و ادب، در امروز ( شنبه چهاردهم مرداد 1402 ) برگزار شد.

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن خوش آمدگویی، گزارشی مبسوط از فعالیت های انجام شده در حوزه آثار و مفاخر فرهنگی و نیز رویدادهای مرتبط با این حوزه را ارائه کرد.

وی همچنین به برخی از طرح های پیشنهادی برای برپایی همایش های علمی در استان و میزبانی از برخی از رویدادهای ملی در گلستان اشاره کرد.

رعیت سپس درباره برخی حمایت های اعلام شده از سوی انجمن آثار و مفاخر کشور در خصوص المان میرشریف جرجانی و محمدرضا لطفی، آمادگی از میزبانی از همایش علمی پژوهشی معماری ایران با توجه به وجود چهره هایی چون ایرج اعتصام، ساخت فیلم مختومقلی فراغی با اعلام حمایت وزیر محترم  و انجمن آثار و مفاخر و کتاب پژوهشی استاد لطفی مسائلی را مطرح کرد.

حمیدرضا مطیع مدیر کل ثبت احوال استان گلستان ، به طور اجمالی درباره «پروژه گنجینه مفاخر استان گلستان» همراه با ارائه نمونه هایی تصویری مطالبی را به سمع و نظر حاضران رساند. 

مطیع در ادامه به اهمیت و ضرورت اجرای پروژه گنجینه مفاخر استان اشاره کرد و گفت : معرفی بزرگان ، رسالتی خطیر است که با کار پژوهشی و هدف محور و ایجاد پایگاه غنی می تواند نگاه نسل جدید را متحول نماید.

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان اضافه کرد : هدف از ایجاد پروژه گنجینه ، ایجاد مرکز ، موزه و گنجینه اسناد مفاخر استان گلستان معرفی شخصیت ها اعم از بیوگرافی ، آثار و فعالیت ها ، ایجاد دسترسی آسان محققان و دانش پژوهان به اطلاعات گردآوری شده و تهیه کتب ، مقالات و پایان نامه های علمی و پروژه های تحقیقاتی و . . . است.

 استاندار گلستان در ادامه نیز ضمن قدردانی از برپایی این نشست توسعه بخش و نیز ارائه گزارش عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی و خدمت رسانی اش، گفت: برای جلوگیری از بحران ارزشی و هویتی در نسل جوان به خصوص درباره هجمه زیاد رسانه ای دشمنان و جنگ روایت ها، باید توجه ویژه ای به مفاخر و فرهنگ نشان دهیم.

علی محمدزنگانه افزود: هم چنان در حال جنگ در برابر دشمنان هستیم . جنگ امروز ما جنگ شناختی و  جنگ مطهر است و وظیفه داریم با تمام توان برای ارزش های نظام از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

وی سپس ضمن استقبال از کلیه پیشنهادهای مطرح شده در جلسه، گفت: باید در طی یک برنامه عملیاتی، نسبت به اجرایی شدن طرح ها با توجه به زیست بوم فرهنگی استان، جهاد تبیین و توجه خاصه به نسل نوجوان و جوان، اهتمام ویژه ای نشان دهیم.

استاندار گلستان در پایان برای برپایی نمایشگاه نسخ خطی، برپایی ماهیانه نشست معرفی مفاخر، همایش های ملی و بین المللی، پروژه چهارباغ و گنجینه مفاخر استان  اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین ضمن تشریح پروژه ساخت فیلم مختومقلی فراغی، گفت: با بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی هم می توانیم قدم های موثری را برای اجرایی شدن این پروژه و نیز مفاخر استان برداریم.

 

 

 

جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان برگزار گردید

جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان برگزار گردید

جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان برگزار گردید

 جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان برگزار گردید

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ثبت احوال استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .