عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رشد 200 درصدی گلستان در صدور مجوزهای اشتغالزا

وزیر تعاون در جلسه کارگروه اشتغال گلستان:

رشد 200 درصدی گلستان در صدور مجوزهای اشتغالزا

رشد 200 درصدی گلستان در صدور مجوزهای اشتغالزا

وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: با هم افزایی و همراهی دولت و بخش خصوصی در استان گلستان، صدور مجوزها در استان در دولت سیزدهم رشد 200 درصدی را داشته ، همچنین رشد تسهیلات مشاغل خانگی در استان گلستان نسبت به متوسط کشور بیشتر بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گلستان؛ سیدصولت مرتضوی روز شنبه چهارم شهریورماه در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: با هم افزایی و همراهی دولت و بخش خصوصی در استان گلستان، صدور مجوزها در استان در دولت سیزدهم رشد 200 درصدی را داشته ، همچنین رشد تسهیلات مشاغل خانگی در استان گلستان نسبت به متوسط کشور بیشتر بوده است.
وی افزود: بر اساس گزارش های سازمان تامین اجتماعی سالانه بالغ بر 670 هزار بیمه اجباری جدید در کشور داریم و در بهار 1402 بر اساس گزارش مرکز آمار یک درصد نرخ بیکاری در کشور کاهش پیدا کرد و خالص اشتغال در بهار 1402 نسبت به 1401 بالغ بر 728 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  بیان کرد: خوشبختانه نرخ بیکاری در گلستان از متوسط کشوری کمتر است و افزایش بیمه شدگان ، احیای 100 واحد نیمه فعال و عمل به تعهد اشتغال در استان از جمله مزیت های این استان در بخش اشتغال است.
وی تصریح کرد: باید مزیت های استان را خوب شناسائی نمائیم وطرح های متناسب با کشاورزی، گردشگری و صنعت را ببینیم ، تولید را در استان مقرون به صرفه نمائیم که البته این موضوع با ثبات اقتصادی قابل تحقق است.
مرتضوی  با اشاره به اینکه گلستان باید خط مقدم جبهه تولید باشد ، تصریح کرد: در تلاش هستیم که با آموزش و ارتقای تعاونی‌ها  ۲۵ درصد اشتغال کشور را از طریق تعاونی‌ها پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه با تلاش استان گره و کلاف سردرگم پتروشیمی گلستان باز شد ، گفت: گلستان در سال گذشته به تعهد کامل اشتغال خود رسیده و نرخ بیکاری استان از متوسط کشوری پائین تر بوده است.

رشد 200 درصدی گلستان در صدور مجوزهای اشتغالزا

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .