عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت اهتمام جدی برای جبران عقب‌ ماندگی‌های گلستان دارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان؛

دولت اهتمام جدی برای جبران عقب‌ ماندگی‌های گلستان دارد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.
 

  دولت اهتمام جدی برای جبران عقب‌ ماندگی‌های گلستان دارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت اهتمام ویژه به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی گلستان و نواحی شرقی آن دارد و در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه این استان انجام شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر سیداحسان خاندوزی روز پنجشنبه ۱۳ مهر در هفتاد و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، افزود: استان گلستان به‌ویژه مناطق اهل‌سنت نشین آن همواره قابل افتخار برای انقلاب اسلامی بوده و است و این استان ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های گوناگون از جمله نیروی انسانی دارد.
وی احیای خلیج گرگان، پتروشیمی گلستان و اجرای پروزه های توسعه‌ ای و صنعت را از جنله اقدامات مهم دولت سیزدهم در گلستان برشمرد و ادامه داد: دولت با قدرت این مسیر را ادامه خواهد داد.
به گفته وی، تسریع در روند ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، رشد حدود هشت درصدی بخش صنعت گلستان و رشد نرخ صادرات بر واردات این استان که بالاتر از میانگین کشوری از دیگر مصادیق اهتمام دولت به گلستان است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با موافقت راه اندازی شعبه ارزی و ایجاد کد گمرکی در گنبدکاووس از بانک ملت خواست نسبت به محصور کردن فاز یک منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون گلستان اقدام کند.
دکتر خاندوزی برلزوم تمرکز کردن بر مزیت های اقتصادی هر استان و منطقه و اولویت گذاری آن قبل از آغاز برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: اگر مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی استان ها، هدفمند شناسایی و اولویت گذاری شود، به رشد و توسعه آن استان کمک زیادی می کند.
وی، شناسایی میدان نفتی در گلستان را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد از این ظرفیت برای توسعه بیشتر استان استفاده شود.
وزیر امور اقتصادی همچنین استفاده از ظرفیت جغرافیای اقتصادی در گلستان را برلی خروج از بن بست اقتصادی آن مهم دانست و افزود: برای تحقق این مهم اجرا شدن مسیر راه آهن اینچه‌برون به گنبدکاووس و آزادشهر به شاهرود که در سفر نخست رییس جمهوری به این استان مصوب شده ضروری است.
دکتر خاندوزی اضافه‌ کرد: متاسفانه اجرای این کریدور که به کریدور شرق خزر معروف است هنوز از سوی دستگاه‌های متولی بویژه راه آهن جمهوری اسلامی به جمع بندی قطعی نرسیده است که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.
دکتر خاندوزی چالش آب شرب در گلستان را از دیگر مسائل این استان دانست و گفت: دولت در استفاده از  آب دریای خزر و شیرین سازی آن با مشارکت بخش خصوصی حمایت می‌کند.
دکتر خاندوزی با قدردانی از بانک های دولتی بجز بانک رفاه کارگران گلستان در پرداخت تسهیلات برحسب جذب سپرده به بخش تولید و اشتغال این استان گفت: متاسفانه بانک های غیردولتی در این بخش فعال نیستند که باید ساز و کار نظارتی برای آن تعیین شود.
وی تاکید کرد: بانک مرکزی باید ساز و کاری را در این خصوص مشخص کند و با بانک های غیردولتی که حداقل ۵۰ درصد سپرده مردم را در استان ها هزینه نکنند، برخورد و مجوز شعبه آنها را لغو کنند.
وی با بیان اینکه سیاست تیم اقتصادی دولت حمایت از تولید و تقویت آن است، گفت: شرکت های تولیدی و بخش کشاورزی که محصولات راهبردی تولید کنند، مورد حمایت جدی دولت خواهند بود.
وزیر امور اقتصادی همچنین با گله مندی از برخی نابرابری های توزیع درآمدی در گلستان گله کرد و گفت‌: این نابرابری در توزیع درآمد سبب شده تا فاصله بین دهک های پایین و بالا در این استان بیشتر از دیگر استان های کشور باشد.
دکتر خاندوزی با تاکید برضرورت رفع این فاصله با اتخاذ تدابیر ملی و منطقه ای از جمله افزایش یارانه دهک های پایین،  افزود: بسیاری از مردم از کمی درآمد گله ندارند اما از وحود برخی تبعیض ها در توزیع درآمدها، گله مند هستند.
وی همچنین برلزوم تلاش بیشتر بخش خصوصی و فعالان بزرگ اقتصادی گلستان برای فتح بازارهای صادراتی کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: هرچه بخش خصوصی در این خصوص موفق عمل کند دولت حمایت بیشتری از آنها خواهد داشت.
دکتر خاندوزی بیان کرد : اعتقاد دولت این است که بخش خصوصی حلقه‌ های بزرگ زنجیر اقتصاد هستند و اراده دولت نیز در گشایش اقتصاد خارجی با همراهی این بخش است.

  دولت اهتمام جدی برای جبران عقب‌ ماندگی‌های گلستان دارد

 

  دولت اهتمام جدی برای جبران عقب‌ ماندگی‌های گلستان دارد

 

  دولت اهتمام جدی برای جبران عقب‌ ماندگی‌های گلستان دارد

 

  دولت اهتمام جدی برای جبران عقب‌ ماندگی‌های گلستان دارد

 

  دولت اهتمام جدی برای جبران عقب‌ ماندگی‌های گلستان دارد

 


 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .