عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ظرفیت نظام مهندسی می تواند اتاق فکر استان در شرایط پساتحریم باشد


ظرفیت نظام مهندسی می تواند اتاق فکر استان در شرایط پساتحریم باشد

ظرفیت نظام مهندسی می تواند اتاق فکر استان در شرایط پساتحریم باشد

استاندار گلستان در مراسم جشن روز مهندس اظهار کرد: ظرفیت نظام مهندسی می تواند اتاق فکر استان در شرایط پساتحریم باشد و نقش خود را بخوبی در توسعه استان ایفا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه در زمان های گذشته اگر غربی ها کتاب می نوشتند به نام دانشمندان اسلامی کتاب چاپ می کردند، تصریح کرد: دانشمندان اسلامی در جهان علم، برند بودند و از نظر علوم مهندسی پایه، بنیانگذاران تابناکی در عرصه تمدن بشری از دنیای اسلام خارج شد.

وی افزود: یکی از نکاتی که سازمان نظام مهندسی باید دنبال آن باشد برگشت به میراث گذشته و رخ نمایی از دانش تاریخی ماست.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بسیاری از مسائل هویت بخش در مهندسی وجود داشته باشد که نسل جدید از آن بی اطلاع است، گفت: ما بیشتر به دنبال علوم غربی بوده ایم و کمتر به تولید علم بومی توجه کردیم اما باید با توجه به علم بومی بگونه ای رفتار کنیم که درآمد گرایی اصل نشود چرا که این موضوع وابستگی هایی را برای مهندسی کشور ایجاد خواهد کرد.

استاندار گلستان بزرگ معمار و مهندس هستی را خداوند دانست و افزود: نباید به عالم و جهان پیرامون با نگاهی ساده بنگریم و باید با نگاهی عمیق بسیاری از مباحث مهندسی را از طبیعت برداشت کنیم.

وی با اشاره به معماری و صنعت سبز و تولید فکر در معماری سبز استان، یادآور شد: این استان دارای 270 کیلومتر کریدور غرب تا شرق است و سالانه قریب به 18 میلیون مسافر از آن عبور می کند و لازم است مهندسین در خصوص این ظرفیت مقالات و راهکارهایی را تولید و ارائه دهند.

وی که در جشن سازمان نظام مهندسی ساختمان سخن می گفت، یادآور شد: کشور در سال 94 دو مسئولیت بزرگ داشت، یکی مدیریت پسا تحریم که کار در دیپلماسی سیاسی انجام و به کمک دیپلماسی اقتصادی خواهد رفت و دیگری انتخابات هفتم اسفند که وجاهت و آبروی کشور است و شخصیت کشور را در عرصه جهانی نشان می دهد.

دکتر صادقلو ادامه داد: منفعت کشور در شور انتخابات است و نباید گذاشت دشمنان نغمه عدم حضور را در گوش کشور بخوانند.

وی خاطر نشان کرد: هر دو انتخابات خبرگان و مجلس مهم هستند و باید با انتخاب درست تلاش کرد افراد درست و ریشه دار به صحنه بیایند و باید مراقب بود آن هایی که به دنبال ورود نااهلان هستند نا کام بمانند.

وی از کاندیداها خواست در مسیر اثباتی خودحرکت کنند و کاری با نفی دیگران نداشته باشند و همچنین اظهار کرد: کسانی که با داشتن رانت به دنبال پیروزی انتخابات هستند می خواهند کلک بزنند.

وی افزود: نباید گذاشت با قومیت، شخصیت و شایستگی کنار برود و شایستگی را نباید از مسیر قومیت مورد ظلم قرار داد.

لازم به ذکر است در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مهندسان استان همراه بود آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و ایرج اعتصام پدر معماری ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .