عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت به دنبال افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی است

استاندار گلستان:

دولت به دنبال افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی است

دولت به دنبال افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی است

 استاندار گلستان، نقش بخش خصوصی در عملیاتی شدن نامگذاری سال جاری باعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، انكار ناپذیر دانست و گفت: دولت تلاش دارد كه نقش بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی را فعالتر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه باید مشاركت این بخش در سال جاری تببین و برای اجرا مشخص شود، اظهار کرد: در تبیین نسبت مشاركت بخش خصوصی در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی طولاتی مدت انجام شود.

وی با بیان اینكه دولت مصمم به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی بوده و اقدامات در این بخش را آغاز كرده است، افزود: جدیت دولت در عملیاتی شدن شعار سال 95 به حدی است كه باید بنگاه های تعطیل احیا و نیمه تعطیل نیز توانایی تولید با ظرفیت كامل را پیدا كنند.

به گفته وی، باید طرح های دولتی برای بهره برداری به مردم واگذار شود و بانك ها در اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام های عملی انجام دهند.

صادقلو افزود: برای عملیاتی شدن برنامه های دولت در قالب اقتصادی مقاومتی در سال جاری باید برش استانی آن در گلستان با مشاركت دستگاه های دولتی و بخش خصوصی تبیین شود.

استاندار گلستان اضافه كرد: اكنون 12 برنامه ملی برای 12 دستگاه در جهت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در كشور توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مشخص و ابلاغ شده است و در استان باید این برنامه ها توسط دستگاه های مرتبط بومی سازی و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وی افزود: برنامه های ملی ابلاغ شده از جمله در حوزه ایجاد زیرساخت ها و تولیدات وزارت جهادكشاورزی، شناسایی قوانین و مقررات مالی مزاحم وحذف آن و مشخص كردن برنامه و انضباط برای مشاركت هرچه بیشتر بخش خصوصی و قطع وابستگی به نفت توسط معاونت حقوقی، طرح های بانك مركزی درقالب سیاست های پولی و ارزی، كنترل، ساماندهی موسسه های غیرمجاز، اصلاح نظام پولی و یكسان سازی ارز، وزارت نیرو و صنعت، معدن و تجارت در حوزه حمایت از واحدهای صنعتی تعطیل شده و نیمه تعطیل است.

صادقلو در پایان گفت: مسئولیت عملیاتی شدن برنامه های مزبور در استان بر عهده استاندار است و امیدواریم بتوانیم به نحو شایسته از عهده آن برآییم.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز بر مشاركت گرفتن از بخش خصوصی استان برای عملیانی شدن اقتصاد مقاومتی تاكید كرد و گفت: دولت در تلاش برای بهبود فضای كسب و كار است و نمونه بارز این فعالیت ها بهبود جایگاه فضای كسب و كار كشور بوده كه در میان كشورهای دنیا از 152 به 118 در سال 94 كاهش یافته است.

حسینقلی قوانلو افزود: امسال در قالب اقتصادی مقاومتی 160 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد 180 هزار شغل در كشور با حمایت و احیای واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل تزریق می شود كه سهم استان گلستان از این حمایت دولت، 2.5 درصد اعتبارات خواهد بود.

وی اضافه كرد: برای پرداخت اعتبار تخصیصی به استان گلستان، این سازمان واحد های واجد شرایط حمایت را احصاء و در انتظار ابلاغ است.

به گفته وی با تزریق 4هزار و 300میلیارد ریال اعتبار در قالب طرح مزبور به استان، چهار هزار و 500 شغل ایجاد می شود.

وی تعداد واحدهای تولیدی استان گلستان را حدود هزار واحد اعلام كرد و افزود: از این اعتبار برای پرداخت به واحدهای كوچك نیازمند حمایت 10 میلیارد ریال و برای واحدهای متوسط 30 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

دولت به دنبال افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی است

 

دولت به دنبال افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1051
  • کد خبر : 19796