عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت و التزام عقلی است

استاندار گلستان:

توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت و التزام عقلی است

توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت و التزام عقلی است

 استاندار گلستان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت تنها به دفاع مقدس مربوط نمی شود، اظهار کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت یک التزام عقلی و مسئله ضروری در تمام زمان هاست که در آموزه های اسلامی به شدت بر آن تاکید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان، تصریح کرد: این شورا با هدف عملیاتی کردن ماده 63 قانون جامع خدمات رسانی به ایثار گران تشکیل شده و می خواهد معنویت ایثار و شهداء را در جامعه مستمر نماید.

وی افزود: از آنجا که ابزار معنوی قدرتمند ترین ابزار در مسیر همراه کردن مردم است و امام خمینی(ره) نیز با همین ابزار و با استفاده از خلوص دل، مردم را با خود همراه ساخت، ما نیز باید معنویت ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه دبیرخانه باید برش استانی را بر اساس سیاست ها و ابلاغیه های بالادستی تهیه نماید، گفت: ترویج معنویت نیازمند هماهنگی های لازم است و همه ظرفیت ها باید در یک مدار حرکتی قرار گیرد.

استاندار گلستان توجه به ظرفیت های پراکنده را مهم دانست و افزود: باید از ظرفیت هایی نظیر دانش آموزان، دانشجویان، پادگان های نظامی، روحانیون و مساجد با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

دکتر صادقلو با بیان اهمیت تجلیل از شهدا و خانواده های آنها، یادآور شد: باید در یادواره ها و مراسم تجلیل، بهره وری مناسب و استفاده بهینه را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به روش های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطر نشان کرد: توجه و تکیه بر مراجع، منابع و ملجا سازی می تواند مفید و موثر باشد و هر اندازه این احترامات بیشتر مورد توجه قرار گیرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر صورت می گیرد.

وی ادبیات دولت را در توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در راستای رهنمون های امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: جامعه ای که فرهنگ شهادت را از دست می دهد دچار ترس می شود و به تبع آن، مرگ آن جامعه را فرا می گیرد.

استاندار گلستان هدف این شورا را نظام بخشی به وظایف قانونی دستگاه ها دانست و یادآور شد: باید در جلسه آتی پیش نویس سیاست گذاری ها بر اساس آموزه های فرهنگ ایثار و شهادت و تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت کشور تهیه شود و مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان مباحثی نظیر توجه به همه گیری فرهنگ ایثار و شهادت، ارائه اسناد و مدارک به پژوهشگران، تهیه سند جامع فرهنگ ایثار و شهادت استان، تشکیل متناظر شهرستانی شورا، مشخص شدن وظایف هر یک از دستگاه ها در شورا، توجه به اقدامات تخصصی در کارگروهی مشخص، توجه اقدامات با باور دینی و درونی، توجه به قالب های تبیینی در کنار قالب های تبلیغی و توجه به مباحث هنری در راستای فرهنگ ایثار و شهادت از سوی مدیران حاضر در جلسه مطرح گردید و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است چهار بند ماده 63 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل سیاست گذاری در زمینه احیاء، حفظ، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، ساماندهی و هماهنگی در برنامه های کلان دستگاه ها و نهادهای متولی دولتی و غیردولتی، بکارگیری ظرفیت های جامعه و کشور برای تحقق اهداف شهیدان، جانبازان و ایثارگران، ساماندهی نحوه تجلیل و تقدیر از ایثارگران و استفاده از توان و ظرفیت آنان در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شرح وظایف این ماده قانون جامعه خدمات رسانی به ایثار گران است.

لازم به ذکر است در این جلسه، حکم استاندار گلستان به عنوان رییس شورای فرهنگ ایثار و شهادت که توسط حجت الاسلام شهیدی، معاون رییس جمهوری و دبیر شورای عالی امضاء شده است، به ایشان ابلاغ شد. دبیرخانه این شورا در بنیاد شهید و امور ایثارگران مستقر می باشد.

 توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت و التزام عقلی است

 

توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت و التزام عقلی است

 

توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت و التزام عقلی است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1236
  • کد خبر : 20732