عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت تدبیر و امید به دنبال رونق صنعت ساختمان است

استاندار گلستان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی؛

دولت تدبیر و امید به دنبال رونق صنعت ساختمان است

دولت تدبیر و امید به دنبال رونق صنعت ساختمان است

 استاندار گلستان با اشاره به رکود صنعت ساختمان در کشور اظهار کرد: سیاست دولت تدبیر و امید در سال جاری تمرکز بر رونق این بخش مهم و موثر در بازار کسب و کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر حسن صادقلو در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی با محوریت صنعت ساختمان استان گلستان تصریح کرد: دولت با حساسیت رونق صنعت مسکن را در کشور دنبال می کند و باید توجه داشت که عرصه مسکن بسیار مهم است و هیچ بخشی به اندازه مسکن نمی‎تواند رکود حاکم در کشور را برطرف کند.

وی به مسئولان دستگاه های اجرایی گلستان نیز دستور داد موانع رونق مسکن استان را در کوتاه ترین زمان ممکن استخراج کرده و برای رفع آن تلاش کنند.

وی افزود: اگر لازم باشد در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع رونق تولید نیز همچون حوزه صنعت، مسایل و مشکلات فعالان بخش مسکن گلستان نیز بررسی تا حمایت (تسهیلاتی) شوند.

استاندار گلستان تاکید کرد: در قانون پیش‎فروش اگر اصلاح قوانین نیاز است یا با نشست با نمایندگان و یا طی نامه‎ای می‎تواند اقدام شود شاید نگاه سازندگان این باشد این قانون با روح خریدار نوشته شده باشد و این مشکلات را به‌وجود آورده است.

دکتر صادقلوخاطرنشان کرد: هر آنچه در اتاق فکرها و شورای گفت‎گو و اصلاح قانون به نفع تولید و رفع رکود باشد و با نگاه دو طرفه خریدار و فرشندگان در نظر گرفته شده باشد، باید دنبال کنیم.

وی یادآور شد: در استان گلستان باید بیندیشیم چه بخشی از هزینه را می‎توانیم کاهش دهیم و اگر در کاهش هزینه‎های مسکن موفق باشیم سود آن را مردم می‎برند.

دکترصادقلو با بیان اینکه باید کاهش هزینه‎های تولید ساختمان اتفاق بیفتد، افزود: در شهرداری‎ها باید درآمد پایدار تنها با زمین و مسکن محقق نشود تا مسکن‎سازان ضربه‎ای متحمل نشوند.

وی یادآور شد: از نظر درآمدی کاهش 700 هزار متر ساخت و ساز طی سال‌های گذشته به 80 هزار متر مربع در گرگان یک زلزله است و این به خاطر این است که نگاه چند‌بعدی به حوزه توسعه و درآمد‌پایدار نداشته ایم.

همچنین در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز گفت: انتظار می رود تحرک رونق صنعت مسکن استان طی یک سال آینده به وجود آید.

رضا مروتی افزود: در این راستا نخستین اقدام دستگاه های خدماتی استان گلستان از جمله شهرداری ها حذف هزینه های غیرضرور از دوش فعالان حوزه صنعت ساختمان باشد.

لازم به ذکر است در دوازدهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شماری از فعالان صنعت ساختمان استان گلستان مسایل و مشکلات این حوزه را طرح و خواستار مشارکت و حمایت مسئولان دستگاه های مرتبط در رفع آن شدند.

 

دولت تدبیر و امید به دنبال رونق صنعت ساختمان است

 

دولت تدبیر و امید به دنبال رونق صنعت ساختمان است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .