عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صحنه کربلا سرشار از مهربانی و اخلاق است

استاندار گلستان در جمع عزاداران حسینی کلاله

صحنه کربلا سرشار از مهربانی و اخلاق است

صحنه کربلا سرشار از مهربانی و اخلاق است

استاندار گلستان در شب عاشورا و در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: صحنه کربلا سرشار از مهربانی و اخلاق است و امام حسین(ع) و یارانش بزرگترین معماران اخلاق هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو که با موضوع اخلاق در کربلا در میان مردم کلاله سخن می گفت، تصریح کرد: امام حسین (ع) آنچنان به مباحث اخلاقی توجه داشتند که هیچ گاه اجازه ندادند بر اساس آیین مقدس اسلام برای توجیه حق اقدامی باطل انجام دهند.

وی افزود: امام پس از رسیدن به سرزمین کربلا از مالکان آن زمین پرسید و گفتند که این سرزمین از آن طایفه بنی اسد است و امام فرمودند که مبلغ آن را پرداخته و آن را خریداری کنند، چرا که حق الناس و بیت المال چیزی است که خداوند در مورد آن عفوی قرار نمی دهد و امام نخواستند که حتی از این منظر حقی بر گردن ایشان بماند.

وی در بیان اخلاقیات کربلاییان به امان نامه شمر برای حضرت عباس و برادرانش اشاره کرد و افزود: زمانی که شمر برای آنان امان نامه آورد تنها به دنبال مقاصد نظامی نبود بلکه در پی تاثیرات روانی بود و این حرکت به مثابه یک تاکتیک نظامی-سیاسی بود.

وی افزود: در چنین حالتی شمر خطاب به حضرت ابوالفضل و برادرانش سلام می کند و امام حسین(ع) به آنها دستور می دهد که پاسخ سلام واجب است و سلام شمر را پاسخ دهید و این اوج مدیریت حکیمانه و اخلاقی این معمار بزرگ اخلاق کربلا را نشان می دهد.

استاندار گلستان که در مسجد امام علی(ع) شهرستان کلاله سخن می گفت، تصریح کرد: کربلا پر از صحنه های ادب و احترام است و فردی همچون حر یک نکته اخلاقی از این ادب و احترام را درک می کند و از چهره ای سیاه بخت به فردی سفید چهره و بهشتی تبدیل می شود.

دکتر صادقلو همچنین یکی دیگر از ویژگی های حاضران در کربلا را حضور 23 نوجوان و جوان دانست و افزود: نقش این جوانان که همگی به مقام رفیع شهادت نائل شدند بیش از آنکه نظامی باشد فرهنگی بوده و رجز های آنان بیشتر ماهیت فرهنگی دارد.

وی همچنین در تشریح اخلاق و منشا آن در دین اسلام، گفت: منشا اخلاقیات در کربلا از پیامبر اکرم است. کسی که قاعده ای جز مهزبانی و اخلاق نمیداند.

وی افزود: استکبار جهانی امروز این نکته را درک کرده و بر اساس آن گروهک داعش را که نماد خشونت است را پشتیبانی می کند و رفتار آنان را به نام اسلام رواج می دهند. در حالیکه اسلام دین مهربانی است و پیامبرش و امامانش جز اخلاق و مهربانی را گسترش ندادند.

دکتر صادقلو در پایان گفت: اگر زیبایی های اخلاق و مهربانی امام حسین(ع ) و یارانش در کربلا را کشف و درک کنیم یقینا زندگی امروز ما پر از مهربانی خواهد شد و به سمت افق های باز حرکت خواهیم کرد.

صحنه کربلا سرشار از مهربانی و اخلاق است

 

صحنه کربلا سرشار از مهربانی و اخلاق است

 

صحنه کربلا سرشار از مهربانی و اخلاق است

 

صحنه کربلا سرشار از مهربانی و اخلاق است

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .