عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجه به مباحث دولت الکترونیک یکی از شاخص های سنجش مدیران است

استاندار گلستان در هفتمین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان؛

توجه به مباحث دولت الکترونیک یکی از شاخص های سنجش مدیران است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

توجه به مباحث دولت الکترونیک یکی از شاخص های سنجش مدیران است

 استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت توجه به زیرساخت ‌های استان در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار کرد: توجه به مباحث مرتبط با دولت الکترونیک یکی از شاخص های سنجش مدیران است و باید از این ظرفیت در راستای جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی غروب سه شنبه (30 آبان) در هفتمین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان که با حضور مهندس نصرالله جهانگرد معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تصریح کرد: پایش دولت الکترونیک باید با هدف توجه به خروجی ها باشد و مشکلات طرح هایی نظیر gnaf، پارک های علم و فناوری و شهرداری ها رفع شود.
وی افزود: گلستان آمادگی پایلوت شدن در تمامی مسائل فناوری اطلاعات را دارد تا بتوانیم از این مسیر اشتغال و توسعه را برای استان رقم بزنیم.
وی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات میز خدمت و پنجره واحد سرمایه گذاری، خاطر نشان کرد: در کاهش فساد، تعامل با ارباب رجوع و پروژه هایی مانند میز خدمت می توانیم مسائل و مشکلات استان را به خصوصاً در حوزه سرمایه گذاری کاهش دهیم.
استاندار گلستان، یادآور شد:  1539 خدمت احصاء شده در دو سه سال گذشته 226 وظیفه را الکترونیکی و 272در دستور کار قرار دارد و باید برای باقی وظایف چشم انداز و برنامه مشخص شود.
دکتر هاشمی گفت: موضوع دولت الکترونیک می تواند بسیاری از مشکلات دستگاه های اجرایی و حتی پارک های فناوری را برطرف کند.
همچنین در هفتمین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید تاکید بر امنیت فعالیت های IT  داشته باشند و به امنیت بها دهند و این مسئله در درجه اول کاریتان باشد.
مهندس نصرالله جهانگرد تصریح کرد: به‌صورت کامل امکانات سوئیچ و مبادله دیتا در سطح ملی فراهم شده، امکانات زیرساختی کامل و نسخه موبایلی خدمت نیز تهیه شده است که به‌زودی اعلام می‌کنیم.
وی افزود: در حال حاضر پورتال دولت الکترونیک در سطح ملی فعال بوده که بیش از 600 خدمت از آن قابل پیگیری و دستیابی است. همچنین نزدیک به 400 پورتال دستگاهی در کشور داریم که در کیفیت‌های متفاوت به مردم خدمت می‌‌دهند.
جهانگرد ادامه داد: برخی از این پورتال‌ها به‌صورت کامل به مردم خدمت می‌دهند، همه اطلاعات را می‌گیرند، مبادله خدمت و دیتا می‌کنند و هزینه‌های خود را از شبکه می‌گیرند، این‌ها از نظر ما پورتال کاملی است اما بخشی از پورتال‌های دولت در مراحل پایین‌تری قراردارد.
وی با تأکید بر اینکه در سطح ملی این زیرساخت آماده شده است، گفت: اکنون بیشترین نیاز هماهنگی دستگاه‌ها و پذیرش تغییر فرآیندها و ارائه این خدمات به‌صورت الکترونیکی است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با ابراز اینکه همراه این پورتال چند خدمت جانبی دیگر شکل گرفته است، ادامه داد: با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی پورتال مجوزهای کشور راه‌اندازی شده که کلیه مجوزها از طریق این پورتال قابل مراجعه، درخواست و ردگیری است. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پورتال آزادی دسترسی اطلاعات ایجاد شده است که آحاد مردم از هر بخشی از دولت می‌توانند سؤال کنند، اسناد بخواهند و براساس ضوابطی آن را دریافت کنند.
وی با اظهار اینکه گلستان از زیرساخت‌های خوبی در حوزه IT برخوردار است، افزود: به‌صورت ثابت و سیار در تمامی شهرهای استان و عموم روستاها، مبادله دیتا امکان‌پذیر است. همچنین در این استان یک دیتا سنتر وجود دارد که در پیکربندی ملی به‌صورت ابری با 18 نقطه و تهران ارتباط دارد و به‌زودی سوئیچ مرکز استان هم برپا می‌شود.
وی تصریح کرد: برای ایجاد مرکز امداد و کمک برای سوانح و مشکلات رایانه‌ای در دانشگاه نیز 900 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.
لازم به ذکر است در این جلسه تفاهم‌نامه ایجاد مرکز توانمندسازی برای شرکت‌های کارآفرین و نوپا با حضور دکتر جهانگرد و دکتر هاشمی امضا شد و برای سال اول اجرای آن 300 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی گردید.

توجه به مباحث دولت الکترونیک یکی از شاخص های سنجش مدیران است

 

توجه به مباحث دولت الکترونیک یکی از شاخص های سنجش مدیران است

 

توجه به مباحث دولت الکترونیک یکی از شاخص های سنجش مدیران است

 

توجه به مباحث دولت الکترونیک یکی از شاخص های سنجش مدیران است

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 584
  • کد خبر : 39547