عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیگیری برخی مدیران بانک ها برای ارائه تسهیلات به متقاضیان قابل تقدیر است

استاندار گلستان در پنجاهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛

پیگیری برخی مدیران بانک ها برای ارائه تسهیلات به متقاضیان قابل تقدیر است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

پیگیری برخی مدیران بانک ها برای ارائه تسهیلات به متقاضیان قابل تقدیر است

استاندار گلستان با بیان اینکه از هیچ کس انتظار اقدامی خلاف قانون را نداریم، اظهار کرد: برخی بانک ها و مدیران آنها به شدت پیگیر کار متقاضیان هستند که قابل تقدیر است اما برخی از بانکها همکاری لازم را ندارند و همه باید توجه داشته باشند که حضور در این جلسات باید با کارآیی تناسب داشته باشد و اگر کسی گمان می کند کارایی لازم را ندارد در این جلسات حاضر نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی عصر امروز سه شنبه (3 بهمن) تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم تحرکی جدی در استان ایجاد کنیم بانک ها باید تکانی جدی به خود دهند و وقتی از 103 پرونده صنایع متقاضی دریافت وام از یک بانک فقط دو مورد منجر به پرداخت تسهیلات می شود ، معلوم است که اراده ای برای حل مشکلات وجود ندارد و این مسئله باید اصلاح شود.
وی افزود: میزان تسهیلات پرداختی استان از 32 میلیارد تومان در 7 ماه نخست سال به 491 میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است و بر این باوریم که با همکاری بانک های استان این رقم می تواند تا پایان سال به دو برابر شرایط فعلی برسد.
وی با اشاره به رتبه یازدهم گلستان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان، یادآور شد: با توجه به رشد منابع استان نسبت به سال گذشته به میزان 19 درصد انتظار می رود در پایان سال 96 نهایتاً گلستان در رتبه پنجم یا ششم جدول رتبه بندی استان ها قرار داشته باشد.
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه تسهیل به دلیل حساسیت موضوع باید هر هفته تشکیل شود، خاطر نشان کرد: باید عقب ماندگی های استان مرتفع شود و کارگروه تسهیل، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کار گروه اشتغال بسترهایی هستند که می توانند با ایجاد شرایط اشتغال زمینه رونق را فراهم نمایند.
دکتر هاشمی با اشاره به تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور مبنی بر ارائه تسهیلات به واحدهای حاضر در شهرک های صنعتی بر اساس قرارداد های آنها، گفت: بانک ها باید نسبت به تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تمکین کنند چرا که یقیناً مسئولان امر پس از سنجش زوایای مختلف کار به این تصمیم رسیده اند و همه باید تلاش کنند تا انتفاع عمومی مردم را فراهم سازند.
وی در ادامه بر لزوم حل مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی استان تاکید کرد و گفت: فراهم بودن زیرساخت های ضروری در این شهرک ها به ایجاد انگیزه در صاحبان سرمایه منجر شده و حرکت چرخ اقتصاد استان را شتاب خواهد داد.
استاندار گلستان کمبود آب را از مشکلات برخی شهرک های صنعتی استان دانست و افزود: مذاکره با سرمایه گذاران برای راه اندازی سیستم های آب شیرین کن از جمله راهکارهای رفع این معضل و آسان سازی ورود سرمایه گذاران به این بخش است.
لازم به ذکر است در این جلسه مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از آخرین وضعیت ارائه تسهیلات به متقاضیان ارائه کرد و گفت: تاکنون 983 واحد تولیدی با در خواست تسهیلات 1289 میلیارد تومان از سوی کارگروه تسهیل به بانک های عامل استان معرفی شده اند که 179 میلیارد تومان به 122 واحد پرداخت شده است.
حسینقلی قوانلو تصریح کرد: در مجموع 317 واحد تولیدی 491 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند که جز ارقام ذکر شده باقی بصورت مستقیم از تسهیلات بانک های عامل بهره برده اند.

پیگیری برخی مدیران بانک ها برای ارائه تسهیلات به متقاضیان قابل تقدیر است

 

پیگیری برخی مدیران بانک ها برای ارائه تسهیلات به متقاضیان قابل تقدیر است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .