عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیامبر(ص) الگویی برای همه زمینه های زندگی بودند


پیامبر(ص) الگویی برای همه زمینه های زندگی بودند

پیامبر(ص) الگویی برای همه زمینه های زندگی بودند

 استاندار گلستان در شب رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد:پیامبر (ص) الگو و مدلی برای تمام عرصه های زندگی و به واقع ایشان رحمت للعالمین بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو که در جمع مردم روستای ازدارتپه از توابع شهرستان آزادشهر سخن می گفت، افزود:یقینا اگر شناخت مناسبی نسبت سیره پیامبر اکرم صورت گیرد بسیاری از مسائل و مشکلات مسلمانان حل خواهد شد.

وی با اشاره به سیره پیامبر و امام حسن (ع) گفت: سیره به معنای یک شناخت شناسنامه ای نیست بلکه سیره یعنی شناخت مجتهدانه و اینکه هزاران سوال زندگی خود را در رفتار پیامبر اکرم کشف کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن به کرات در خصوص اخلاق نبی مکرم اسلام سخن گفته، تاکید کرد: هیچ حقی پیش نمی رود مگر آنکه در چارچوبه اخلاق باشد و جوهره موفقیت در رعایت اخلاق است.

وی افزود: پیامبر دقیقا توفیقاتش در حوزه اخلاق بود و اگر بگوییم امشب تمام عصاره هستی در منتهی علیه اخلاق و فضائل اخلاقی را از دست داده آیم چیزی به گزاف نگفته آیم.

استاندار گلستان با اشاره به بی قراری پیامبر(ص) در عرصه خدمت به خلق ، تصریح کرد: این بی قراری به حدی بود که پروردگار هم به پیامبر معترض می شود اما ایشان به واقع ثابت می کنند که حاکم واقعی لحظه ای از مردم فاصله نمی گیرد.

دکتر صادقلو با تاکید بر بعضی رفتارهای حضرت محمد (ص)، خاطر نشان کرد: پیامبر هرگز به کسی اجازه سبقت گرفتن در سلام را ندادند و یا اینکه هرگز با کسانی که تنها برای صرف غذا به خانه اش می آمدند و مدت زیادی آنجا می ماندند بدرفتاري نمی کردند چرا که سبک رفتاری ایشان زور، خدعه و فریب نبود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود در مسجد جامع روستای ازدارتپه شهرستان آزاد شهر با تقدیر از تمامی مردمی که در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور ی حاضر شده بودند ، اظهار کرد: مصوبات خوبی همچون منطقه آزاد تجاری، اختصاص بودجه برای 121 پروژه اساسی استان طی سالجاری و سال آینده، زهکشی 22 هزار هکتار اراضی شمال استان، طرح گردشگری آشوراده ، احداث خط آهن گرگان- مشهد برای استان اختصاص یافت.

وی افزود: بر این باوریم این طرح ها و بسیاری از طرح های مصوب دیگر گشایشی را در آینده استان ایجاد خواهند کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم نماینده مردم آزادشهر، رامین و بخشهایی فندرسک و چشمه ساران، امام جمعه آزادشهر ، فرماندار این شهرستا ن و برخی مدیران استان و آحاد مردم حضور داشتند.

پیامبر(ص) الگویی برای همه زمینه های زندگی بودند

 

پیامبر(ص) الگویی برای همه زمینه های زندگی بودند

 

پیامبر(ص) الگویی برای همه زمینه های زندگی بودند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .