عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار استاندار گلستان با دبیر شورای عالی مناطق آزاد


دیدار استاندار گلستان با دبیر شورای عالی مناطق آزاد

دیدار استاندار گلستان با دبیر شورای عالی مناطق آزاد

استاندار گلستان با مهندس ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد به منظور پیگیری اقدامات مرتبط با ایجاد منطقه آزاد در گلستان در تهران دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر حسن صادقلو در دیدار روز سه شنبه ( 14 بهمن) در تهران ؛ضمن تشکر از مساعدت های به عمل آمده در خصوص تهیه طرح منطقه آزاد اینچه برون به تشریح آخرین اقدامات پرداخت و از مهندس ترکان درخصوص تسریع طرح پیشنهادات استانداری گلستان جهت بررسی های کارشناسی در کارگروه کارشناسی شورایعالی مناطق آزاد تقاضای مساعدت نمود.

مهندس اکبر ترکان هم در این دیدار با ذکر اهمیت ایجاد منطقه آزاد صنعتی در استان گلستان با توجه به وجود منابع غنی صنعتی در قزاقستان و وجود راه آهن بین المللی که می تواند این منابع معدنی را به استان گلستان انتقال دهد، بر اهتمام ویژه مناطق آزاد در تسریع شکل گیری این منطقه و احداث شهر متالوژی و ساخت صنایع بزرگ اشتغالزا در استان گلستان تاکید کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین بر ویژگیهای منحصر به فرد این استان برای ساخت منطقه آزاد که در نوع خود بی نظیر می باشد از جمله وجود زمین فراوان ، آب ، برق و گاز اشاره کرد.

وی یکی از اهداف بزرگ همکاری های اقتصادی بین المللی با همسایگان آسیای مرکزی را ایجاد همین منطقه آزاد عنوان کرد.

در خاتمه مقرر گردید حداکثر تا اواسط اسفند ماه طرح ایجاد منطقه آزاد ارائه شده از سوی استانداری گلستان در شورایعالی مناطق آزاد طرح و مورد تصویب قرار گیرد.

" ایجاد منطقه آزاد اینچه برون "یکی از مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری به استان گلستان می باشد .


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .