عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیوست مهارت باید در برنامه ها با جدیت پیگیری شود/ تدوین سند زیست بوم مهارت گلستان

استاندار گلستان در جلسه شورای مهارت استان ؛

پیوست مهارت باید در برنامه ها با جدیت پیگیری شود/ تدوین سند زیست بوم مهارت گلستان

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

پیوست مهارت باید در برنامه ها با جدیت پیگیری شود/ تدوین سند زیست بوم مهارت گلستان

استاندار گلستان اظهار کرد: پیوست مهارت باید در برنامه ها با جدیت پیگیری شود، سند تحول و پیشرفت ۱۱۰ روستا بر اساس مزیت های منطقه در نظر گرفتیم، پیشرفت روستا محور به عدالت نزدیک تر است و در دستور کار ما قرار دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز شنبه ۱۹ شهریور در جلسه شورای مهارت استان با حضور دکتر حسینی نیا رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: در جشنواره شهید رجایی اداره کل فنی و حرفه ای جزو دستگاه های برتر انتخاب شدند و تلاش مضاعفی در طول این روزها از فنی و حرفه ای شاهد بودیم و از این تلاش ها قدردانی می کنیم.
وی گفت: در حوزه فنی و حرفه ای باید سند بخشی استخراج شود، در استان ۳۰ سند بخشی را تدوین می کنیم و برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ استان بر اساس برنامه استراتژیک باید تلاش کرد.
استاندار گلستان یادآور شد: اگر بنا است سند زیست بوم مهارت استان گلستان تصویب شود باید در شورای مهارت مطرح شود و پس از دریافت بازخوردهای دستگاه های اجرایی آن را مصوب شده تلقی می کنیم.
همچنین در این جلسه رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: بزرگترین کارخانه ها بدون انسان های مهار چیزی جز آهن پاره نیست.
دکتر غلامحسین حسینی نیا یادآور شد: در تلاش هستیم که نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب اسلامی شکل دهیم، با تاکیدات معمار کبیرانقلاب در گام نخست نهضت سواد آموزی شکل گرفت و با تاکید مقام معظم رهبری که کشور نیاز به پنجه هایی کارآمد دارد این سیاست را دنبال می کنیم.
وی افزود: فاز جدیدی از فعالیت ها در سازمان فنی و حرفه ای شروع کردیم و در سفرهای رئیس جمهور با وجود تنگناهای اقتصادی دولت بیش از ۲ هزار و ۲۵۰میلیارد تومان برای تجهیز مراکز فنی و حرفه ای و تکمیل پروژه های نیمه تمام اعتبار جذب کردیم.
رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که از سه میلیون واحد صنفی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی مراکز آموزش جوارکارگاهی و بین کارگاهی راه اندازی کنند.
به گفته دکتر حسینی نیا سربازان که از پادگان خارج می شوند دو کارت پایان خدمت و کارتی نیز به عنوان صلاحیت حرفه ای از سازمان فنی و حرفه ای دریافت می کند و سال گذشته ۱۲۰ هزار سرباز را آموزش دادیم و امسال ۱۴۷ هزار نفر را آموزش می دهیم.
لازم به ذکر است در این جلسه مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان اظهار کرد: ۵ هزار و ۳۰۰نفر از دانشجویان دانشگاه گلستان در قالب طرح «کهاد» آموزش مهارتی می بینند.
حمزه کرایلو تاکید کرد: در طرح نخلستان برای فارغ التحصیلان در نظر گرفته شده و در این قالب فرهیختگان دانشگاهی در دانشگاه پیام نور را با هوش مصنوعی آشنا کردیم.
وی افزود: تفاهم نامه همکاری با بخش های صنعت انجام شده است، نیازهای مهارتی در مشاغل و بنگاه های اقتصادی را احصاء کردیم و براساس آن برنامه ریزی برای آموزش آنان در نظر گرفته شده است.
مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان خاطر نشان کرد:  هزار و ۴۰۳ دوره آموزشی در طول پنج ماه گذشته برگزار کردیم.
کرایلو گفت: در روزهای ۱۲ و ۱۳ مهر ماه مرحله استانی مسابقات ملی مهارت برگزار می شود و درصدد هستیم که با تیم کامل در مسابقات ملی مهارت حضور خواهیم پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: نخستین دوره مهارت زندانیان در کشور برگزار شده است.
 

پیوست مهارت باید در برنامه ها با جدیت پیگیری شود/ تدوین سند زیست بوم مهارت گلستان

 

پیوست مهارت باید در برنامه ها با جدیت پیگیری شود/ تدوین سند زیست بوم مهارت گلستان

 

پیوست مهارت باید در برنامه ها با جدیت پیگیری شود/ تدوین سند زیست بوم مهارت گلستان

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .