عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادرات 96هزار تن از محصولات کشاورزی گلستان

استاندار گلستان:

صادرات 96هزار تن از محصولات کشاورزی گلستان

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

صادرات 96هزار تن از محصولات کشاورزی گلستان

 

 

استاندار گلستان با بیان اینکه ۹۶ هزار تن محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور صادر شده است، گفت: ارزش این میزان محصولات کشاورزی ۷۵ میلیون دلار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ دکترعلی‌محمد زنگانه امروز ۹ دی ماه در جریان سفر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی به استان گلستان پس از حضور در مزار شهدای شهرستان گرگان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: اعتبار ۳۸ هزار میلیارد ریالی ماحصل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گلستان بوده است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه با حمایت وزیر جهادکشاورزی تمامی مصوبات سفر دولت به استان در بخش کشاورزی شتاب قابل توجهی گرفته است، ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، اصلاح و احیای مراتع، تکمیل و تجهیز مرکز تشخیص بیماری‌های اسب، زه‌کشی اراضی کشاورزی اولویت‌دار، لایروبی آب‌بندان، تامین آب طرح‌های توسعه اراضی شیبدار، توسعه آبیاری نوین، مصوبات سفر دکتر رئیسی در حوزه کشاورزی به گلستان است.

وی صادرات ۹۶ هزار تن محصولات کشاورزی گلستان در دولت سیزدهم‌ را نقطه عطف اقتصاد استان برشمرد و افزود: ارزش این میزان صادرات ۷۵ میلیون دلار است.

استاندار گلستان افزایش تولید گوشت مرغ به میزان ۳۰۰ هزار تن در سال، افزایش تولید تخم مرغ به میزان ۷۵ هزار تن و افزایش ظرفیت‌سازی انبار غله به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن را از اتفاقات خوب حوزه کشاورزی گلستان عنوان کرد و گفت: اکنون سرانه درآمد استان نصف میانگین کشور است و باید تلاش شود سرانه درآمد استان به میانگین کشوری در سال ۱۴۰۴ رسانده شود.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی از دیگر مصوبات سفر دولت است، خاطرنشان کرد: در برنامه استان داریم که در هر شهرستان استان حداقل یک شهرک کشاورزی ایجاد شود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان گلستان به ایجاد شهرک ۶ هزار هکتاری پرورش میگو و ماهیان خاویاری در گمیشان اشاره و تصریح کرد: طرح‌های مذکور از مصوبه سفر دولت است که با تفویض اختیار وزیر جهادکشاورزی به استان، دغدغه کندی پیشرفت کارها از بین رفته و اقدامات شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.


صادرات 96هزار تن از محصولات کشاورزی گلستان

 

صادرات 96هزار تن از محصولات کشاورزی گلستان

 

صادرات 96هزار تن از محصولات کشاورزی گلستان

 



تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 271
  • کد خبر : 98197