عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تسریع در جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس ضروری است

استاندار گلستان:

تسریع در جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس ضروری است

تسریع در جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس ضروری است

 استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت حفظ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده گفت: تسریع در جمع‌آوری اسناد جنگ هشت ساله از طریق دستگاه‌ها، خانواده رزمندگان، جانبازان و شهدا ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز یکشنبه ۱۴ اسفند در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی در زمینه جمع آوری و انتشار اسناد دفاع مقدس در استان صورت گرفته که نیازمند تداوم و پیگیری مستمر است.
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: طبق هدفگذاری اولیه قرار است ۲۰ میلیارد ریال از محل منابع اعتباری ۲۴ دستگاه استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جذب و هزینه شود.
سیدعلی مهاجر افزود: ۷۰ درصد از این اعتبار برای پشتیبانی شهرستان‌ها در شتاب دادن به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بقیه توسط پایگاه بسبج دستگاه‌ها هزینه خواهد شد.
وی بر جمع آوری آثار ایثارگران دفاع مقدس گلستان تاکید کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان هم در این جلسه گفت: تامین محتوا برای موزه دفاع مقدس به شتاب در جمع آوری اسناد جنگ هشت ساله نیاز دارد.
سرهنگ محمدرضا کاظمی افزود: تدوین کتاب دفاع مقدس شهرستان بندر ترکمن به حال پایان رسیده، گرگان و آق قلا در دست تکمیل است و کتاب دفاع مقدس گنبدکاووس، آزادشهر، بندرگز هم در مراحل اولیه تهیه قرار دارد.
وی ادامه داد: تهیه محتوای موزه دفاع مقدس گلستان در سه بخش تاریخ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دست انجام است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با اشاره بر این که مسوولیت ساخت یادمان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم است، گفت: مدیریت فرمانداران در شهرستان ها برای ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: هشت یادمان شهدای گمنام گلستان در آزادشهر، بندرگز، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و گرگان تا پایان سال تکمیل می‌شود.
در این نشست که با حضور استاندار و فرمانده سپاه نینوا گلستان برگزار شد، از سوی برخی از مسوولان دستگاه‌ها مشکلات جامعه ایثارگران استان طرح شد.
مطابق داده های دستگاه های مرتبط درگلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از استان گلستان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حدود چهار هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۸ آزاده دارد.
 

تسریع در جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس ضروری است

 

تسریع در جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس ضروری است

 

تسریع در جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس ضروری است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 206
  • کد خبر : 99942