عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مسافران نوروزی در گلستان سفری ایمن و شاد خواهند داشت

با اهتمام ویژه دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان در ایام نوروز؛

مسافران نوروزی در گلستان سفری ایمن و شاد خواهند داشت

مسافران نوروزی در گلستان سفری ایمن و شاد خواهند داشت

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در برنامه تلویزیونی صبح عالی گفت: استان گلستان در ایام نوروز با اجرای برنامه های ایمنی بخش و مفرح میزبان مسافران و گردشگران خواهد بود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان،  مهدی ملک، صبح شنبه 27 اسفندماه، در برنامه صبح عالی مرکز سیمای استان گلستان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون به منظور افزایش ایمنی و کیفیت تردد کاربران جاده ای، هم اکنون بیش از 160 کیلومتر عملیات راهسازی در استان گلستان در حال اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در روزهای اخیر، اقدامات متعددی در حوزه راه، اعم از حاشیه سازی، نصب تابلو علائم و کاهش افتادگی جاده ها برای ایجاد ایمنی در محورهای استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در ایام نوروز، هیچ عملیات عمرانی، به غیر از ایمن سازی، به منظور افزایش ایمنی در محورهای اصلی استان انجام نمی شود.

مهندس ملک همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای آغازین سال شاهد بارش باران و برف در ارتفاعات هستیم، به تمامی مسافران پیشنهاد می شود با تجهیزات کامل سفر کرده و نسبت به کاهش سرعت در روزهای بارانی اقدام کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با اشاره به پویش همراهان سفر ایمن در استان، گفت: با توجه به شعار وزارت راه و شهرسازی در سال 1402، پویش همراهان سفر ایمن با رویکرد افزایش ایمنی و شادی برای مسافران و گردشگران آغاز شده است.

وی افزود: این پویش در چهار مجمتع خدمات رفاهی در محور نوکنده گرگان، گرگان علی آباد، گالیکش _ مینودشت و گنبد اینچه برون اجرا می شود.

مهندس ملک در ادامه گفت: با توجه به اینکه برای داشتن یک سفر امن، رانندگان باید پس از هر دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت داشته باشند، همکاران ما ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن آماده خدمت رسانی به کار بران جاده ای هستند.

مدیرکل راه و شهرسای گلستان از تاکید مقام عالی وزارت نیز برای ایجاد سفری ایمن و مفرح در استان ها خبر داد و افزود: مسافران می توانند در این ایستگاه ها علاوه بر کسب اطلاعات جاده ای، از برنامه های مفرح و آموزنده بهر مند شوند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از دو هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت های حمل و نقل استان هزینه شده، گفت: مجموع مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان گلستان هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.

 ملک ادامه داد: دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان، عملیات راهسازی 30 کیلومتر از بزرگراه های استان را در دستور کار دارند که تا کنون 15 کیلومتر از آن به اتمام رسیده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه معضل افتادگی شانه در محور آق قلا تا سه راهی انبار الوم رفع شده، گفت: در محور بندر ترکمن به آق قلا که یکی از نقاط حادثه خیز استان می باشد، اداره کل راه و شهرسازی با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ساخت و ایمن سازی 34 کیلومتر از این محور را بر عهده دارد.

وی در انتها تصریح کرد: تمامی همکاران ما در دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان برای ایجاد سفری امن و مفرح در استان از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد و امید است مسافران نیز برای کاهش تلفات و مجروحان در ایام نوروز همکاری های لازم را داشته باشند.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .