عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای بیش از ۱۲۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گلستان در طرح نوروزی

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

اجرای بیش از ۱۲۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گلستان در طرح نوروزی

اجرای بیش از ۱۲۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گلستان در طرح نوروزی

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از اجرای بیش از ۱۲۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان توسط کارشناسان این اداره کل در طرح نوروزی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز یکشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: از روز ۱۶ اسفندماه سال گذشته لغایت پایان روز پنجم فروردین ماه سال جاری تعداد یک هزار و ۲۷۲ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان مانند، مراکز اقامتی، پذیرایی و مجتمع‌های خدمات رفاهی توسط کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اجرایی شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: از این تعداد بازدید، ۹۳۵ مورد مربوط به مراکز اقامتی، ۲۰۱ بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی و ۱۰۱ مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی استان است.
وی خاطرنشان کرد: در این بازدیدها وضعیت سلامتی کارکنان، نحوه ارتباط و برخورد با مشتری، وضعیت کیفی انبار مواد غذایی، سالن پذیرایی و آشپزخانه، استفاده از اقلام و تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی، سالم بودن مواد غذایی، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی از طریق کارشناسان موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و برای رفع نواقص، تذکر و اخطارهایی برای متصدیان واحدها به ثبت می‌رسد.
ساوری تصریح کرد: علاوه بر این نظارت‌ها که توسط کارشناسان حوزه گردشگری اجرایی می‌شود برگزاری گشت‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی در همه شهرستان‌های استان یکی از اولویت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در همه ایام سال است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تأکید بر این‌که بخشی از چالش‌های گردشگری به دلیل عدم نظارت مناسب و کافی است، افزود: در راستای ایجاد خودمراقبتی از تأسیسات و واحدهای گردشگری استان تیم‌های نظارتی با حضور نماینده انجمن‌های تأسیسات گردشگری و کارشناسان اداره‌کل به نظارت و سرکشی از واحدهای گردشگری سطح استان می‌پردازند.
وی یادآور شد: گردشگران و هم استانی‌های محترم می‌توانند هرگونه گزارش، پیشنهاد، شکایت و یا درخواست راهنمایی از واحدهای خدمات‌رسان را از طریق شماره‌های دستگاه‌های مرتبط ازجمله ۰۹۶۲۹ سامانه دریافت شکایات گردشگری اعلام کنند.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .