عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۳۳ کشور مقصد کالاهای صادراتی گلستان


۳۳ کشور مقصد کالاهای صادراتی گلستان

۳۳ کشور مقصد کالاهای صادراتی گلستان

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم مقاصد صادراتی گلستان ۲۵کشور بود که این تعداد در پایان سال گذشته به ۳۳ کشور رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان ، درویشعلی حسن زاده گفت : قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم مقاصد صادراتی استان گلستان ۲۵کشور بود که این تعداد به عنوان یک شاخص مهم در توسعه صادرات در پایان سال گذشته به ۳۳ کشور رسید.

وی گفت : ارزش هر تن کالای صادراتی استان در پایان سال 1400 برابر 455 دلار بوده که با رشدی 36 درصدی در پایان سال 1401 به 617 دلار رسده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: میزان صادرات استان گلستان از ابتدای سال 1399 تا ابتدای مرداد 1400 ، 531 هزار تن با ارزش 209 میلیون دلار بود که این میزان طی یک و نیم سال فعالیت دولت سیزدهم از نظر وزنی با رشدی 19 درصدی به 631 هزار تن و از نظر ارزشی با رشدی 80 درصدی به 376 میلیون دلار رسیده است.

حسن زاده اضافه کرد: لبنیات، پلی استایرن، آهن آلات، ید، نئوپان و خوراک آبزیان مهمترین اقلام صادراتی استان طی این مدت بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با عنایت به اینکه گلستان تنها استان تولید کننده ماده معدنی با ارزش ید است، رتبه اول صادرات ید در کشور در اختیار استان گلستان است و گلستان در صادرات پنیر، پلی استایرن و گوشت مرغ رتبه دوم کشور و در صادرات پریفرم رتبه پنجم و در صادرات رب گوجه فرنگی رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

به گفته وی، گلستان در صادرات به کشور قزاقستان رتبه اول کشور، اوگاندا، رومانی و ترکمنستان رتبه دوم کشور، بلغارستان رتبه سوم کشور، لهستان رتبه چهارم کشور و عراق رتبه بیست و چهارم کشور را در اختیار دارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 203
  • کد خبر : 101181