عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل آموزش و پرورش استان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند


سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل آموزش و پرورش استان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان،  سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل آموزش و پرورش استان، تفاهم نامه ی همکاری امضا کردند.

محمدرضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این خصوص گفت: این تفاهم نامه به منظور توسعه مشارکت دو دستگاه در تربیت نیروی انسانی ماهر،کمک تکنیسین و تکنیسین، متناسب با نیاز حال و آینده بازار کار داخلی و خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت، توسعه و تقویت نگرش مثبت و گرایش دانش آموزان، هنرجویان و فرهنگیان به صنعت و تجارت کشور، متناسب سازی سرفصل و محتوای آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش مرتبط با بخش صنعت ، معدن و تجارت همچنین همکاری در توسعه مفاهیمی چون کارآفرینی، تجاری سازی، فن آوری پیشرفته، بهره وری، الگوی مناسب مصرف و رقابت پذیری و سایر مفاهیم توسعه ای بین دانش آموزان و استفاده بهینه از ظرفیت های آموزشی طرفین برای نیل به اهداف مشترک منعقد گردید.

وطنی ضمن اشاره به مدت اجرای این تفاهم نامه برای 5 سال ، اذعان داشت: احداث شهرک متالوژی و کارخانه فولاد در آینده نزدیک در استان وفراهم شدن بستر مناسب اشتغال ، دانش آموزان فارغ التحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش سریع تر و راحت تر وارد بازار کار خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه همکاری ایجاد شده بین دو دستگاه اشاره نمود و اظهارداشت: همکاری در تالیف کتب، بهره گیری از توان خبرگان جهت برنامه ریزی درسی همچنین همکاری مشترک در تاسیس هنرستان های تخصصی به ویژه در حوزه فن آوری جدید مانند هنرستان های بایوفناوری،نانوفناوری، مدرسه کارآفرینی و ...از زمینه هایی است که بر اساس این تفاهم نامه بوجود خواهد آمد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت :نیازمند تربیت نیروی متخصص و فنی در همه سطوح هستیم و برای این کار باید از آموزش و پرورش کمک بگیریم

مهندس قوانلو با اعلام احداث شهرک متالوژی و کارخانه فولاد در آینده نزدیک در استان گلستان، گفت: باید برای بازار کار آینده استان نیروی متخصص و فنی تربیت کنیم.

حسینقلی افزود: اگر استان گلستان می خواهد در زمینه های مختلف تجاری و صنعتی پیشرفت کند باید علاوه بر فراهم شدن بستر صنعتی و تجاری ، نیروی انسانی متخصص در همه سطوح تربیت کند و بهترین نقطه شروع از آموزش و پرورش است.

وی به ظرفیت هنرستان های فنی و حر فه ای و کاردانش در آموزش و پرورش اشاره نمود وافزود: فاکتور های توسعه پایدار در 4 قسمت کشاورزی، صنعت، گردشگری و تجارت خارجی می باشد و نیازهای آن را باید در آموزش نیروی انسانی ماهر دیده شود.

وی افزود: قطعاً کارآیی فارغ التحصیلان رشته های فنی و حر فه ای در مراکز صنعتی بیشتر از سایر رشته های نظری است و این امر، مارابرآن داشت تا دربخش تربیت نیروی انسانی فنی ،سرمایه گذاری بیشتری نمائیم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .