عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روند دریافت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد گلستان

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان تشریح کرد؛

روند دریافت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد گلستان

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستانگفت: شهروندان گلستانی که ساکن بافت فرسوده و ناکارآمد هستند و قصد نوسازی و دریافت تسهیلات نوسازی مسکن را دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران نسبت به ثبت اسناد درخواست و بارگذاری اطلاعات ملک خود اقدام کنند.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهندس رقیه منوچهر اظهار کرد: برخی از شهرها و مناطق ایران به دلایل متفاوتی در راستای قوانین و معیارهای شهرسازی و معماری بنا نشده و همین امر باعث شده تا بافت های فرسوده بیشتری در سطح کلان شهرها و استان ها دیده شود.

وی افزود: متقاضیانی که قصد دریافت وثبت ناموام بافت فرسوده ۱۴۰۲​را دارند تا ملک خود را بهسازی ونوسازیکنند، باید از واجدین شرایط تعریف شده در سامانه تسهیلات نوسازی باشند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این افراد برایثبت نامجهت اخذوام نوسازی ابتدا باید به سامانه مرتبط مراجعه کرده وفرم ثبت نام وام مسکنخود را تکمیل نمایند.

مهندس منوچهر اظهار کرد: از این رو، وزارت راه و شهرسازی اقدام به معرفی سایتی تحت عنوان سامانهثبت نام وام مسکن بافت فرسودهبه نشانی www.facility.udrc.ir کرده است.

وی در ادامه گفت: این سامانه در واقعسامانه ثبت ناممسکن حمایتی بوده که متقاضیاننوسازیملک واقع شده دربافت فرسودهشهری نیز می توانند درخواست دریافت وام خود را ثبت نمایند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستانافزود:پس از این که محرز شد ملک در بافت فرسوده مصوب واقع شده به صورت برخط اطلاعات جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی برای بانک مسکن ارسال می‌شود.

مهندس منوچهر در ادامه تصریح کرد: برای بررسی هزینه هاینوسازیبنای معین، بانکمسکننیروهای کارشناسی خود را به محلبافت فرسودهاعزام کرده تا قیمت ها و پرداختی های لازم برای بهسازی ملک را برآوردکنند.

وی همچنین گفت: وام بافت فرسوده1402مانند دیگرانواع وام بانکیمی باشد که از سوی سازمان های حمایتی و یا بانک ها به متقاضیان تعلق گرفته و می توان با استفاده از این وام املاک و منازل مسکونی که در بافت های قدیمی و به اصطلاحفرسودهرا ونوسازیکرد.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستانادامه داد: برای دریافتوام بافت فرسودهیکسری مراحل در نظر گرفته شده است که متقاضیان و مالکان براینوسازیملک خود می بایست این مراحل که شامل 3 مرحله می شود را طی کنند.

مهندس منوچهر گفت: ارائه معرفی نامه صادرشده از سوی شهرداری مربوطه، سند قطعی مالکیت متقاضی، مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی، ، پروانه ساختمان، نقشه های معماری ساختمان و وکالت نامه محضری در صورت تعدد مالکین مد نظر مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه و دریافت تسهیلات می باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .