عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حمایت از سازندگان با ابلاغ بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

حمایت از سازندگان با ابلاغ بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از ابلاغ بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده با حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان و انبوه‌سازان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان مهندس مهدی ملک، عصر یکشنبه ۲۳ بهمن ماه در گفتگوی خبری با مرکز صدای گلستان اظهار کرد: در راستای قانون جهش تولید مسکن شرایط و ضوابط گسترده ای برای ساخت و تولید چهار میلیون واحد مسکونی در کشور مصوب و ابلاغ شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: ماده ۱۲ قانون مذکور با هدف پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن اختصاصاً به حوزه بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری توجه دارد.

وی افزود: اخیراً بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان، انبوه‌سازان در ۱۹ بند به تمامی استان ها ابلاغ شد.

مهندس ملک با بیان اینکه استان گلستان بیش از دو هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده، ناکارآمد و تاریخی دارد، گفت: ضوابط تشویقی انواع مشوق های پیش بینی شده در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری در چهار گروه ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: با توجه به عرض کم معابر در بافت های فرسوده و ناکارآمد و کالبد فرسوده این مناطق سازندگان رغبتی برای ساخت و ساز در این منطقه ها ندارند که با ارائه بسته های تشویقی از جانب شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش بینی می شود استقبال از احداث و نوسازی بناها در این مناطق افزایش یابد.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از این بسته های تشویقی مبحث افزایش طبقات است که از این مسیر بخشی از هزینه های مازاد سازندگان جبران می شود.

مهندس ملک در ادامه گفت: جبران کسری پارکینگ ها را یکی دیگر از بسته های تشویقی ابلاغ شده عنوان کرد و گفت: کاهش ضریب تأمین پارکینگ مورد نیاز به ۰.۷۵ برای هر واحد در این ضوابط تشویقی دیده شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در خصوص تعهد استان گلستان برای بازسازی واحد‌های فرسوده، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴، تعهد گلستان، اعطای ۱۱ هزار واحد تسهیلات نوسازی می باشد.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر هزار واحد تشکیل پرونده در استان صورت گرفته و متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند.

مهندس ملک همچنین تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد از این متقاضیان از تسهیلات بانکی استفاده کرده و در دستور کار بانک ها قرار دارد.مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و همچنین پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی گلستان را مرجعی برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه دریافت تسهیلات بافت فرسوده و اطلاع از جزئیات بسته های تشویقی شرکت بازآفرینی شهری ایران، عنوان کرد.

وی در انتها گفت: امید است با ارائه این بسته های تشویقی، انبوه سازان و سازندگان در اسرع وقت نسبت به مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی داخل بافت فرسوده و ناکارآمد استان اقدام کرده تا این واحدها در برابر زلزله مقاوم شوند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .