عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اصناف بزرگترین خانواده اقتصادی کشور هستند

مدیرکل صمت گلستان :

اصناف بزرگترین خانواده اقتصادی کشور هستند


اصناف بزرگترین خانواده اقتصادی کشور هستند

 

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در همایش استانی روز ملی اصناف و تجلیل از پیشکسوتان عرصه اصناف و بازاریان استان گلستان گفت : اصناف بزرگترین خانواده اقتصادی کشور هستند و نقش مهم آنها در توسعه اقتصادی، تولید و صنعت بر کسی پوشیده نیست.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده در همایش استانی روز ملی اصناف و تجلیل از پیشکسوتان عرصه اصناف و بازاریان استان گلستان که بمناسبت روز ملی اصناف و در چهارمین روز از دهه تولید و تجارت با حضور استاندار گلستان ، جمعی از مسئولین دستگاههای اجرایی و انتظامی و اعضای اتاق اصناف شهرستان های استان گلستان در محل تالار همایش های پیوند شهرستان گرگان برگزار گردید ، گفت : اصناف با جمعیت بیش از 3 میلیون واحد صنفی و ضریب اشتغال 7.5 میلیون نفر ، بزرگترین خانواده اقتصادی کشور هستند و نقش مهم آنها در توسعه اقتصادی، تولید و صنعت بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه اصناف پل ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند ، گفت : در تلاش هستیم نیازهای فعالان این حوزه را برای مرتفع شدن به دست اندرکاران منعکس کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : ایجاد فضای جدید کسب و کار برای توسعه اقتصادی استان لازم و مستلزم آموزش است.

وی توجه به حوزه آموزش اصناف را بسیار مثمرثمر دانست و افزود : برای توسعه اقتصادی باید فضای جدیدی را در حوزه کسب و کار ایجاد کرده و آموزش‌ها و ارائه مِتُد روز را در دستور کار قرار دهیم.

حسن زاده با تأکید بر اینکه با ورود نسل جدید و حضور جوانان، شاهد تغییراتی در حوزه کسب و کار در برخی از صنوف هستیم ، خاطرنشان کرد : این تغییرات مستلزم افزایش توأمان مهارت در کسب و کار است و آموزش نقش مهمی را در این زمینه دارد که در این حوزه باید به 4 مقوله ، توسعه فضای علمی ، افزایش مهارت کسب و کار ، توجه به ماده 13 قانون نظام صنفی و آموزش های توانمند سازی و مهارتی توجه جدی نمود .

وی افزود : امروز اصناف متاثر از تغییر تکنولوژی هستند و باید خود را با این تغییرات و شبکه های نوین ارتباطی و فناوری همگام نمایند .

به گفته وی ، سهم اصناف از تولید ناخالص داخلی بیش از 18 درصد است و این نشان می دهد که نقش این قشر در حوزه اقتصادی چقدر بالاست .

حسن زاده گفت : در حوزه ایجاد اشتغال ، در سال گذشته بخش صنعت ، معدن و تجارت استان موفق به ثبت بیش از 11 هزار شغل در سامانه رصد شد که بیش از 8000 نفر آن در حوزه اصناف بوده است و این خود گویای نقش مهم این بخش در اشتغالزایی است .

حسن‌زاده تعداد پروانه‌های کسب صادر شده استان گلستان در سال گذشته را ۱۱ هزار و ۱۵۰ فقره پروانه صدور اولی عنوان کرد که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۶ درصدی داشته است .

وی همچنین گفت: در حوزه تمدید پروانه کسب نیز ۴ هزار و ۲۰۰فقره پروانه صنفی طی سال گذشته در استان تمدید شد که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشد ۴.۵ درصدی داشته است.

حسن زاده افزود : با توجه به مشقاتی که در حوزه اصناف در کشور وجود دارد ، ظرفیت تأثیرگذاری این بخش در رونق اقتصادی کشور هم مشهود است و می‌طلبد که دولت توجه ویژه‌ای را به این بخش داشته باشد .

وی ، افزایش بی رویه اجاره بهاء واحدهای صنفی ، حذف رابطه استاد شاگردی در صنوف ، عدم تخصیص تسهیلات مستقل به این بخش بخصوص واحدهای تولیدی صنفی ، بیمه تامین اجتماعی برای کارگاههای دارای زیر 35 نفر کارگر ، عدم تفکیک گرانی و گران فروشی و تامین هزینه های پرسنلی با توجه به واگذاری امور بازرسی و نظارت بر اصناف به اتاق های اصناف را از مهمترین مشکلات و دغدغه های اصناف برشمرد .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 249
  • کد خبر : 102814