عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رويكرد پدافند غيرعامل در تمام حوزه هاي راه و شهرسازي بايد لحاظ شود

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

رويكرد پدافند غيرعامل در تمام حوزه هاي راه و شهرسازي بايد لحاظ شود

رويكرد پدافند غيرعامل در تمام حوزه هاي راه و شهرسازي بايد لحاظ شود

مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به اهميت و نقش پدافند غير عامل در اجراي پروژه هاي عمراني، گفت: لازم است كه دست اندركاران و بخش هاي مرتبط، اين موضوع را در طراحي حوزه هاي مختلف راه و شهرسازي لحاظ كنند.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در جلسه كميته پدافند غير عامل اين اداره كل در سال 94، افزود: براي تحقق اين مساله به آگاهي و برنامه ريزي براي آموزش نياز است تا با نهادينه سازي انجام صحيح فعاليت ها و عملكرد مناسب، خسارت هاي ناشي از حوادث به حداقل برسند.

رئيس كميته پدافند غيرعامل راه و شهرسازي گلستان افزود: گامي ديگر براي اجراي پدافند غيرعامل در پروژه هاي عمراني، خود مراقبتي از امكانات موجود و يا همان سخت افزار هاست.

رستمي ادامه داد: براي پيشگيري از اقدامات تهديد آميز و مخربانه و آسيب رساني به زيرساخت هاي عمراني موجود و كاهش خسارات آنها، به آسيب شناسي، رصد، مراقبت و مستندسازي اقدامات نيازمند هستيم.

وي با بيان اينكه نبايد حوادث قهري طبيعت را، كوچك و ضعيف پنداشت، گفت: وجود منابع طبیعی و حجم ترافيك و تردد بالای گردشگر و مسافر در محورهای ارتباطي استان از جمله مواردی است که جایگاه و اهمیت كميته پدافند غیر عامل راه و شهرسازی را، در جایگاهی خاص و مهم قرار می‌دهد.

رئيس مديريت بحران اداره كل راه و شهرسازي گلستان نيز، گفت: تاكنون اقدامات متعددي از سوي اين كارگروه براي آمادگي مقابله با بحران صورت گرفته اما اقدامات ديگري نيز هست كه باید مورد توجه قرار گیرد.

مهندس" حسين محبوبي" اظهارداشت: تشکیل منظم جلسات کارگروه و پیگیری‌های مجدانه مصوبات آن، شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات در حوزه راه و شهرسازی، آماده سازی امکانات و تجهیزات در مواقع بحران، برپایی دوره‌های آموزشی در سطح مديريت ها و برگزاري مانورهای تخصصی و حضور در مانورهاي استان بخشی از اقداماتي كه بايد توجه بيشتري به آنها شود.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غير نظامي اطلاق مي گردد كه به منظور کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی صورت مي گيرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .