عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدور الکترونیکی هزار و 259 مجوز درخواست کسب و کار

در سه ماهه نخست سال 1402 توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام شد؛

صدور الکترونیکی هزار و 259 مجوز درخواست کسب و کار

صدور الکترونیکی هزار و 259 مجوز درخواست کسب و کار

 رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان گفت: با هدف تسهیل در مراحل صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان، تسریع در روند کار ذینفعان و ایجاد شفافیت برای متقاضیان، در سه ماهه نخست سال جاری هزار و 259 مجوز درخواست کسب و کار به صورت الکترونیکی از طریق سامانه سپامک توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان صادر شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، مهندس محمد توان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: پیرو مصوبات هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجوزهای مربوط به اداره کل راه و شهرسازی شامل 14 عنوان مجوز کسب و کار در حوزه صدور پروانه اشتغال به کار می باشد که از ابتدای سال هزار و 259  پروانه اشتغال به کار در رشته های هفت گانه مهندسی ساختمان توسط این اداره کل صادر شده است.

 

توان همچنین تصریح کرد: از این تعداد هزار و 73  پروانه اشتغال به کار متعلق به مهندسان ( شخص حقیقی) در صلاحیت های طراحی – نظارت و اجرا، 126  پروانه برای اشتغال به کار برای سازندگان مسکن و ساختمان (شخص حقوقی) و یک پروانه برای سازندگان انبوه سازان مسکن و ساختمان می باشد.

 

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی 18 پروانه اشتغال به کار برای  کاردان ها و 41 پروانه اشتغال به کار برای معماران تجربی صادر شده است.

 

وی همچنین افزود: این امر با هدف تسریع در صدور پروانه و به حداقل رساندن نامه نگاری های اداری در راستای دولت الکترونیک که یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم است انجام می شود.

 

توان ادامه داد: گفتنی است که مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) گلستانی می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی سپامک به آدرس www.sepamak.murd.ir  نسبت به صدور، تمدید، تجدید، ارتقا و دریافت پروانه اشتغال به کار خود اقدام کنند.

 

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این اقدام با هدف تسهیل‌گری و تسریع در روند پاسخگویی به درخواست‌های مردم انجام می شود، گفت: متقاضیان همچنین می توانند از طریق سامانه پاتمک به آدرس www.patmak.mrud.ir  تعرفه های مذکور را به صورت اینترنتی و بدون حضور در شعب بانک ها پرداخت نمایند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .