عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روند رو به رشد صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده گلستان

در ماه های ابتدایی امسال به نسبت مدت زمان مشابه رخ داد؛

روند رو به رشد صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از رشد صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی گلستان در ماه های ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان، انبوه‌سازان در ۱۹ بند به تمامی استان ها ابلاغ شد.

وی افزود: ضوابط تشویقی انواع مشوق های پیش بینی شده در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری در چهار گروه ابلاغ شده است.

ملک از رشد چشمگیر صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده‌ با اجرای بسته تشویقی نوسازی خبر داد و گفت:  در ماه های ابتدایی سال جاری برای 185 واحد مسکونی در استان پروانه ساختمانی صادر شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این تعداد به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد داشته اظهار کرد: در سال 1401 مجموعاً 336 پروانه برای هزار و 635 واحد صادر گردید.

وی افزود: استان گلستان بیش از دو هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده، ناکارآمد و تاریخی دارد و در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴، تعهد استان، اعطای ۱۱ هزار واحد تسهیلات نوسازی می باشد.

ملک همچنین تصریح کرد: امید است با ارائه این بسته های تشویقی، انبوه سازان و سازندگان در اسرع وقت نسبت به مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی داخل بافت فرسوده و ناکارآمد استان اقدام کرده تا این واحدها در برابر مخاطرات طبیعی مقاوم شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها با بیان این که برای راه اندازی یک خیزش عمومی در نوسازی بافت‌های فرسوده باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج محلات و گروه‌های تخصصی که به شکل چهره به چهره با مردم وارد گفت و گو شوند، استفاده کرد، گفت: در واقع حلقه‌های میانی می‌توانند در نوسازی بافت‌های فرسوده اثرگذار باشند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .