عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره برداری از نرم افزار مشترک شهرداری گرگان و نظام مهندسی ساختمان گلستان


بهره برداری از نرم افزار مشترک شهرداری گرگان و نظام مهندسی ساختمان گلستان

بهره برداری از نرم افزار مشترک شهرداری گرگان و نظام مهندسی ساختمان گلستان

 ارتباط سیستمی انتقال اطلاعات پرونده ها و نقشه های ساختمانی بین شهرداری گرگان و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در گرگان برقرار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، در مراسم بهره برداری از این نرم افزار که "سرا 8" نام دارد، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: از روز بهره برداری این سیستم تمامی نقشه ها و مشخصات پرونده ها بعد از ثبت در سامانه نظام مهندسی به صورت آنلاین در شهرداری نیز قابل رویت و بررسی است.

عبدالجلال ایری افزود: این ارتباط در قالب دو فاز انجام خواهد شد که در فاز اول قرار دادهای نظارت جهت بررسی کنترل ظرفیت و حدود صلاحیت مهندسان در سیستم شهرداری و در فاز دوم ثبت قرارداد های طراحی به صورت همزمان بین دو سازمان به اشتراک در می آید.

وی اضافه کرد: با انجام این کار علاوه بر یکسان بودن آمار شهرداری با سازمان از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری می شود.

وی گفت: این اقدام در راستای شفاف سازی ظرفیت و صلاحیت مهندسان سازمان ابتدا از شهرداری گرگان شروع شده و به مرور در کل شهرهای استان ، دفاتر نمایندگی و شهرداری ها به لحاظ سیستمی متصل خواهد شد.

رئیس شورای شهر گرگان نیز در این جلسه با تأکید بر اعمال کنترل دو جانبه بین شهرداری و نظام مهندسی ساختمان گفت: باید تلاش کرد ارائه خدمات به مردم در کمترین زمان و به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

حسین ربیعی افزود: با تکمیل تمام فاز های پروژه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

نائب رئیس دوم نظام مهندسی ساختمان نیز در این جلسه یکی از اهداف اصلی هیأت مدیره ششم را شفاف سازی و ایجاد سازمان شیشه ای عنوان کرد.

ویزواری افزود: با توجه به کمبود کار و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار کار ، حساسیت ها بالا رفته است .

بعد از راه اندازی سیستم ارجاع نظارت و قابل دسترسی بودن آن راه اندازی و اجرایی شدن ارتباط همزمان بین سامانه شهرداری و سازمان کاری دیگر در بحث شفاف سازی است.

دبیر هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در این آیین بهره برداری با اشاره وظیفه شهرداری در بحث کنترل و نظارت گفت: طبق تبصره 7 ماده 100 شهرداری ها موظفند بر ساخت و ساز ها نظارت داشته باشند.

رضوی بیان داشت : نظارت شهرداری نباید خلاصه در بحث شهرسازی باشد ولی خطاب به ربیعی رئیس شورای شهر گرگان اضافه کرد: پیشنهاد داریم واحد کنترل و نظارت در شهرداری تشکیل شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .