عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار مدیرکل آموزش و پرورش با مدیرکل جهاد کشاورزی استان


دیدار مدیرکل آموزش و پرورش با مدیرکل جهاد کشاورزی استان

دیدار مدیرکل آموزش و پرورش با مدیرکل جهاد کشاورزی استان

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان مدیران کل آموزش و پرورش و جهادکشاورزی استان با یکدیگر دیدار نمودند.

محمدرضاوطنی در این دیدار ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی گلستان وغالب بودن حرفه کشاورزی در مقایسه با سایر مشاغل موجود ، برضرورت توجه  به تربیت نیروی ماهر  در هنرستان ها تاکیدنمود و از آمادگی آموزش و پرورش استان برای ارتقای هنرستان های کشاورزی و افزایش بهره وری آن ها خبر داد.

وی با اشاره به دیدارهای انجام شده با مدیران کل صنعت،معدن ،تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری استان، به عزم راسخ آموزش و پرورش در گسترش رشته های فنی و حر فه ای و کاردانش در تربیت نیروی انسانی ماهر برای تمام سطوح کاری مورد نیاز استان خبرداد و گفت: نشست های فوق به منظور بحث و بررسی رشته های مورد نیاز استان در راستای افزایش بهره وری مشاغل برگزار شده و معتقدیم، برای گسترش رشته های مورد نیاز ، تقویت رشته های فنی و حر فه ای باید  با کار کارشناسی همراه شود تا با درک موقعیت موجوداستان، نیروی مورد نیاز ، تربیت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: هجوم بی رویه دانش آموزان به رشته های نظری موجب بروز مشکل بیکاری و از طرفی کاهش شدید نیروی فنی  و ماهر برای بازار کار را بوجود آورد و نتیجه آن ، ورود استاد کاران از استان های دیگر و خروج سرمایه از استان شده است.

وی اذعان داشت: تقویت هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش علاوه بر استقلال فنی استان، زمینه رشد همه جانبه بازارکار، سرمایه ومشاغل صنعتی را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل جهادکشاورزی براستفاده حداکثری از ظرفیت های استان برای بهبود و افزایش بهره وری در کشاورزی تاکید کرد و لازمه آن را کم شدن فاصله ی بین تحقیقات و عملکرد عنوان نمود.

مهاجر گفت: 68 درصد اشتغال در استان مربوط به کشاورزی  و رشته های وابسته به آن است و افزایش سطح دانش و آگاهی کشاورزان موجب رشد و بالنگی و افزایش بهره وری خواهد شد.

وی فاصله بین تحقیقات و عملکرد را در بین کشاورزان استان از موانع بهره وری برشمرد و اذعان داشت: قطعاً وجود کارگران ماهر و آموزش دیده ، زمینه پذیرش و بکارگیری تحقیقات علمی را بیش از پیش فراهم خواهد نمود و انتقال علم و تکنولوژی سریعتر صورت می پذیرد.

مهاجر گفت: به دلیل عدم پذیرش و گاهی مقاومت در پذیرش و بکاربستن علم و دانش و همچنین سنتی عمل  نمودن برخی از کشاورزان، از توان تولید واقعی در استان فاصله داریم و معتقدیم اگر پایه تحصیلات کشاورزی از مدارس و هنرستان ها شکل نگیرد و تقویت نشود، با بسنده نمودن به تربیت نیروها در دانشگاه ها ، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کم آبی در استان و کشور گفت:بهتر است رویکرد هنرستان ها در زمینه تربیت نیروی ماهر ،آموزش کشاورزی گلخانه ای و تعمیرات دستگاه های آبیاری تحت فشار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری و تعامل بین آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی زمینه بالندگی استان را در زمینه کشاورزی و صنایع وابسته به آن به ارمغان خواهد داشت.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .