عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سیمان گلستان روی ریل صادرات


سیمان گلستان روی ریل صادرات

 رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان گفت : تلاش می کنیم تا صادرات سیمان از خط ریلی اینچه برون انجام شود بطوریکه واگنهای وارداتی که خالی بر می گردند برای صادرات سیمان استفاده شود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ،مهندس قوانلو در گفتگو با روزنامه گسترش صمت گفت : بحث تامین زیر ساختها در توسعه میزان صادراتی کالاهای غیر نفتی اهمیت بسیاری دارد تا جایی که تعداد کامیونهای عبوری از استان در سال گذشته روزانه 90 کامیون بود که در اواخر سال 93 به تعداد 140 کامیون رسید . بنابراین در سال جاری تلاش بر آن است تا همین میزان را حفظ کنیم . البته با رونق مرز ریلی میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از استان بیش از گذشته افزایش خواهد یافت .

 حسینقلی قوانلو با اشاره به اینکه صادرات سیمان در ماههای فروردین و اردیبهشت با مشکل مواجه بوده است . ادامه داد : آمارهای صادراتی دوماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که میزان رشد صادرات سیمان منفی 27 درصد است این امر از مشکلات خاص خود تاثیر پذیر است که مهمترین آنها حمل و نقل است .

 

 قوانلو افزود : فقط یک واحد تولید سیمان با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان و کلینکر در استان گلستان وجود دارد . این واحد صنعتی در سال گذشته حدود 12 میلیون دلار صادرات داشته است اما در این دو ماه به دلایل خاص خود با مشکل صادرات مواجه شد که در جلسه کارگروه توسعه صادرات در دست بررسی می باشد .

 وی اظهار کرد : واحدهای تولید کننده سیمان کشور از سال گذشته نیز با مشکل فروش مواجه بوده اند که شاید اصلی ترین دلیل رکود در صنعت ساختمان است اما کشورهای هدف صادراتی استان گلستان رکود ساخت و ساز ندارند و می توان از این ظرفیت استفاده کرد . همچنین سیمان از جمله کالاهایی است که در بحث حمل و نقل با مشکل مواجه است و ازهمه مهمتر آنکه از جمله کالاهایی است که باید آمار صادراتی آن در در طول سال محاسبه کرد چون بازار مصرف آن فصلی است .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1274
  • کد خبر : 10867